نیکوکاران گلستان ۳۱۵ راس دام قربانی به کمیته امداد اهدا کردند

گنبدکاووس - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) گلستان از اهدای ۳۰۰ راس دام سبک و ۱۵ راس دام سنگین در قالب نذورات قربانی برای ذبح و توزیع گوشت بین نیازمندان توسط جامعه خیرین استان خبر داد و گفت: جمع‌آوری کمک‌های مردمی و نیکوکاران به مناسب عید سعید قربان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عیسی بابایی روز چهارشنبه در آیین افتتاح «قربانگاه» ویژه ذبح نذورات قربانی نیکوکاران گنبدکاووس در محل کشتارگاه این شهرستان، افزود: جمع آوری نذورات قربانی به‌مناسبت عید سعید قربان هرساله توسط کمیته امداد با همراهی جامعه خیرین گلستان انجام می‌شود و امسال ۶ قربانگاه در سطح این استان راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: امسال قربانگاه در شهرهای «گنبدکاووس، مراوه‌تپه، کلاله، گالیکش، آزادشهر و آق قلا» راه اندازی شده و نذورات مردم و نیکوکاران پس از جمع آوری، مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی ذبح و گوشت آن در اسرع وقت براساس اولویت‌های تعیین شده بین «نیازمندان شناسایی شده، بیماران صعب اعلاج، خانواده ایتام و سالمندان» توزیع خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد گلستان همچنین یادآور شد: سال گذشته نیکوکاران استان در مجموع ۵۳۰ میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی در قالب نذورات قربانی به کمیته امداد اهدا کردند.

وی بیان داشت: امسال کمیته امداد گلستان ۴۰۰ پایگاه جمع اوری نذورات قربانی در روز عید سعید قربان و در محل مصلی‌های نمازجمعه، عیدگاه‌ها و میادین اصلی شهرها و روستاهای بزرگ استان برپا می‌کند.

نیکوکاران گلستان ۳۱۵ راس دام قربانی به کمیته امداد اهدا کردند
تجلیل از محمد شهرکی نیکوکار گنبدی

رییس کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس هم در این مراسم گفت: امسال ۱۶۸ پایگاه ثبت و سیار و ۵۶ مرکز نیکوکاری توسط این اداره و کمیته امداد منطقه ۲ این شهرستان برای جمع آوری نذورات قربانی مردم و نیکوکاران برپا می‌شود.

علیرضا کریمیان افزود: جمع آوری نذورات قربانی در گنبدکاووس از ۱۵ روز قبل آغاز شده و تاکنون ۳۴ راس دام سبک و یک راس دام سنگین اهدا شد.

به گزارش ایرنا، در حاشیه این مراسم که فرماندار و برخی مدیران ادارات و نهادهای گنبدکاووس نیز حضور داشتند، با اهدای لوح سپاس از اقدامات خیرخواهانه "حاج محمد شهرکی" از نیکوکاران کشوری و رییس مجمع خیرین گلستان تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha