۳۸ هزار و ۵۰۰ نیکوکار حامی ایتام گلستانی هستند
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- قائم مقام کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) گلستان از حمایت مالی و معنوی ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر از نیکوکاران این استان و سایر مناطق ایران اسلامی از فرزندان طرح اکرام ایتام و محسنین این نهاد خبر داد و گفت: هم اکنون کمیته امداد گلستان چهار هزار و ۸۰۰ فرزند یتیم و ۶ هزار و ۷۰۰ فرزند محسنین را تحت حمایت دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر مزیدی روز پنجشنبه در آیین جشن عید سعید غدیر خم و اهدای ۱۵۰ سبد معیشتی نیکوکار گنبدی، حاج «محمد شهرکی» به فرزندان معنوی خود در طرح اکرام کمیته امداد این شهرستان افزود: سال گذشته حامیان طرح اکرام و محسنین کمیته امداد گلستان در مجموع ۶۰۰ میلیارد ریال کمک نقدی و کالایی کردند.

وی با تبریک عید سعید غدیرخم اضافه کرد: کمیته امداد گلستان امسال در دهه ولایت و امامت و در قالب «پویش به عشق علی (ع)»، آماده جمع‌آوری کمک‌های مردمی و نیکوکاران در طرح اکرام ایتام و محسنین است.

مزیدی ادامه داد: علاقمندان به شرکت در این پویش می‌توانند عدد یک را به سرشماره و سامانه ۳۰۰۰۳۳۳۳۱۷ ارسال کنند.

۳۸ هزار و ۵۰۰ نیکوکار حامی ایتام گلستانی هستند
توزیع سبد کالا طرح اکرام ایتام توسط محمد شهرکی از نیکوکاران گنبدکاووس

رییس کمیته امداد گنبدکاووس هم در این مراسم با تبریک عید سعید غدیر و قدردانی از «محمد شهرکی» خیر گلستانی، گفت: این نهاد هم اکنون هزار و ۵۹۸ فرزند یتیم و محسنین را تحت حمایت دارد که چهار هزار و ۹۰۰ نفر از نیکوکاران این شهرستان دیگر نقاط گلستان و کشور حامی آنها هستند.

علیرضا کریمیان، میانگین سرانه کمک به ایتام در گنبدکاووس را ۳۱۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: این رقم در استان ۶۷۰ هزار تومان و در کشور یک میلیون تومان است که باید تلاش کنیم سقف سرانه را به میانگین استانی برسانیم.

وی اضافه کرد: نیکوکاران و حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد گنبدکاووس در سال گذشته ۶۰ میلیارد ریال و در سه ماهه نخست امسال هم ۲۰ میلیارد ریال کمک نقدی و کالایی کردند.

کریمیان ادامه داد: کمیته امداد گنبدکاووس هم اکنون ۱۴ هزار و ۴۷۳ خانوار با جمعیت تقریبی ۲۷ هزار نفر تحت حمایت دارد که از این تعداد ۹ هزار و ۳۸۲ نفر زن سرپرست خانوار و پنج هزار و ۹۱ نفر مرد سرپرست خانوار هستند.

وی بیان داشت: «محمد شهرکی» نیکوکار گنبدی و رییس مجمع خیرین استان گلستان ۱۵۰ فرزند یتیم و محسنین را تحت حمایت مالی دارد که امروز به هر یک از فرزندان معنوی خود یک کارت هدیه و یک بسته سبد کالایی در مجموع به ارزش تقریبی یک میلیون تومان اهدا کرد.

امام جمعه موقت گنبدکاووس هم در این مراسم گفت: کمک به نیازمندان و اطعام آنها که از سیره نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) بالاخص حضرت علی(ع) بوده است، اجر معنوی بسیار بالایی دارد.

حجت‌الاسلام روح الله رجنی، با تبریک عید سعید غدیر، افزود: امروز جامعه اسلامی ما نیاز به نهادینه کردن هرچه بیشتر فرهنگ کمک به نیازمندان دارد.

همچنین رییس مجمع خیرین گلستان نیز دراین مراسم با تبریک عید سعید غدیرخم گفت: دستگیری از نیازمندان و کمک به آنها علاوه بر اجر و پاداش معنوی و اخروی، به رشد و تعالی کودکان و نوجوانان این سرزمین و نیز کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه کمک زیادی می‌کند.

محمد شهرکی افزود: انفاق و کمک به نیازمندان از الزامات جامعه اسلامی است و اگر همه افراد توانمند به هر اندازه که در توان دارند، وارد صحنه این سنت حسنه شوند، اثری از فقر درجامعه باقی نخواهد ماند.

وی اضافه کرد: مسوولان نظام جمهوری اسلامی هم بایستی در سایه منویات رهبر معظم انقلاب بیش از پیش برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور بویژه اقشار آسیب پذیر تلاش کنند.

شهرکی ادامه داد: امروز نیکوکاران و بازاریان زیادی علاقمند کمک به نیازمندان هستند اما برخی مسوولان ناکارآمد بجای حمایت از آنها، به دنبال اتهام زنی و اینکه این ثروت را از کجا آورده، می‌باشند که این رویه سبب دلسردی و کنار کشیدن نیکوکاران می‌شود.

رییس مجموع خیرین گلستان همچنین گفت: خوشحالم که در سایه الطاف الهی و زحمات مسوولان نظام بالاخص درحوزه تامین امنیت، کمک‌هایی را به فرزندان و آینده سازان این مرز و بوم انجام می‌دهم.

وی افزود: خوشحالی کمک به نیازمندان قابل بیان نیست و از همه افراد توانمند و نیکوکاران گلستان و گنبدکاووس درخواست می‌کنم در چنین اقدامات خداپسندانه بیشتر مشارکت داشته باشند.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha