۵۶ میلیون دلار کالا از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه به ۴۸ کشور صادر شد

ساوه - ایرنا - مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه گفت: از ابتدای امسال تا پایان خرداد، ۵۶ میلیون دلار انواع کالا به ۴۶ کشور دنیا صادر شده است.

«فرامرز امیدی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این حجم از صادرات که توسط ۸۸ فعال تجاری به خارج از کشور انجام شد، ۱۲۰ هزار تن وزن دارد اظهار کرد: عمده کالاهای صادر شده از این گمرک طی این مدت هیدروکربن سبک و فراورده های نفتی، قوطی آلومینیومی و درب آسان بازشو، انواع شیشه و مصنوعات شیشه ای ( بلورجات )، رول دستمال کاغذی، آبمیوه و رانی ، کاشی یا سرامیک،آبگرمکن و قطعات، شمش فولادی، کولرآبی و کیک است.

وی اضافه کرد: کشورهای افغانستان، عراق، ترکیه، پاکستان، آذربایجان، هلند، ایتالیا، ترکمنستان، سوریه، ارمنستان و رومانی عمده خریداران کالاهای ایرانی از طریق این گمرک در سال جاری بودند.

امیدی با اشاره به کالاهای ترخیصی از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه افزود: میزان واردات قطعی و موقت این گمرک طی این مدت مقدار ۵۴ هزارتن انواع کالا به ارزش تقریبی ۱۶۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بوده که توسط ۹۰ فعال تجاری از ۳۸ کشور جهان وارد گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه وارد و پس از آن ترخیص شده است.

وی یادآور شد: عمده کالای وارداتی اقلام سرمایه ای، واسطه ای و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی مستقر در شهرصنعتی کاوه و استان‌ها و شهرستانهای همجوار ساوه از قبیل ، کویل آلومینیومی، ماشین آلات و اجزاء و قطعات خط تولید، مواد اولیه تولید، مواد اولیه پوشک، خمیرالیاف ، مغزتخمه و بادام زمینی ، پوره و تکه میوه ، کنسانتره، طعم دهنده ها ، اجزاء و قطعات یخچال ،مواد اولیه تولید سیگار و مواد اولیه دارویی است.

۵۶ میلیون دلار کالا از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه به ۴۸ کشور صادر شد

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه اظهار کرد: این کالاها عمدتا از کشورهای امارات متحده عربی، چین ، ترکیه ، عراق ، هند ، آلمان ، اتریش،انگلستان ،تایلند ،سوئیس، کره و یونان از طریق این گمرک به کشوروارد شده است که از نظر ارزش ۶۴ درصد و وزنی ۸۵ درصد نسبت به سه ماهه سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

وی گفت: همچنین در این مدت مقدار ۶۱ هزار و ۵۰۰ تن انواع کالا به ارزش ۲۱۷ میلیون دلاربه صورت ترانزیت خارجی وارد منطقه ویژه اقتصادی کاوه شده است از نظر ارزش ۳۳ درصد و وزنی ۶۱ درصد نسبت به سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

امیدی افزود: سعی شده در این گمرک برای حمایت واقعی و عملی جهت تحقق مهار تورم و رشد تولید با استفاده از تمام ظرفیت های قانونی و مقرراتی، اعمال بسته های حمایتی گمرک ایران در رویه های صادرات و واردات کالا و بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی، ترخیص نسیه کالا ، ترخیص درصدی کالا ، اخذ ضمانتنامه بانکی، همکاریو مساعدت سازمانهای همجوار شهرستانی و استانی در کنار واحدهای تولیدی و صنعتی باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha