همکاری علمی و پژوهشی جهاد کشاورزی و جهاد دانشگاهی گیلان کلید خورد

رشت - ایرنا - سازمان جهاد کشاورزی و جهاد دانشگاهی گیلان طی امضای تفاهمنامه‌ای همکاری‌های علمی، پژوهشی و آموزشی خود را آغاز کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان روز دوشنبه درباره امضاء تفاهمنامه با جهاد دانشگاهی استان و همکای بین این ۲ مجموعه به خبرنگار ایرنا گفت: این تفاهمنامه به منظور ایجاد و گسترش همکاری‌های علمی، پژوهشی و خدمات تخصصی به امضاء روسای ۲ طرف رسیده‌است.

صالح محمدی اظهار کرد: اجرای پروژه‌های تحقیقاتی - کاربردی مورد نیاز طرفین، تربیت نیروی انسانی متخصص در قالب دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت، اجرای مشترک طرح‌های تحقیقاتی و خدمات تخصصی، استفاده از ظرفیت، امکانات علمی و اجرایی طرفین برای افزایش سطح فعالیت‌ها از موضوعات این تفاهمنامه است.

وی بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت به منظور ارتقای توان علمی نیروی انسانی، انجام امور مطالعاتی مورد نیاز، استفاده از ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی طرفین برای انعکاس خدمات جهاد دانشگاهی و جهاد کشاورزی، استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی ۲ مجموعه در راستای انجام ماموریت ها و تکالیف سازمانی، برگزاری دوره‌های آموزشی، همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه در چارچوب ضوابط و مقررات از دیگر موارد مطرح شده در تفاهمنامه است.

محمدی خاطر نشان کرد: ارائه ایده‌ها و خدمات علمی - پژوهشی و اجرایی مرتبط با موضوع کلی تفاهم، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت مورد نیاز جهاد کشاورزی با ارائه گواهینامه معتبر و با رعایت مقررات و ضوابط جهاد دانشگاهی، بهره‌گیری از نیروهای جهاد کشاورزی برای آموزش فعالان این حوزه و آموزش‌های مرتبط با مشاغل خانگی حوزه کشاورزی و منابع طبیعی به ویژه در زمینه اشتغال زنان خانه‌دار از تعهدات سازمان جهاد دانشگاهی در تفاهمنامه است.

وی اظهار کرد: ارائه خدمات تخصصی، آزمایشگاهی و کارگاهی برای ایجاد طرح‌های مشترک در صورت امکان، حمایت عملی از پایان‌نامه‌های دانشجویی "براساس عناوین پیشنهادی جهاد کشاورزی" و تسهیل استفاده از امکانات و منابع در راستای انجام موضوع این تفاهمنامه در چارچوب ضوابط قوانین از جمله تعهدات سازمان جهاد کشاورزی در این تفاهمنامه است.

محمدی از جهاد دانشگاهی گیلان خواست تا تحقیقات خود را برای حل مشکلات در زیربخش‌های کشاورزی سوق دهد و در راستای افزایش ضریب نفوذ دانش در عرصه‌های تولیدی بیشتر کار شود.

گیلان دارای ۳۱۴هزار هکتار اراضی کشاورزی است و ۳۱۷هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند. برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند. گیلان همچنین یکی از تولیدکنندگان مهم طیور در کشور است.

این خطه بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha