بنگاه های مشاور املاک استان قزوین نیازمند ساماندهی هستند

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین با تاکید برساماندهی مشاوران املاک سطح استان، خواستار شناسایی و برخورد با بنگاه‌های بدون مجوز توسط اتحادیه مربوطه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی اعلایی روز یکشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار کالاهای اساسی استان قزوین، افزود: ثبت رایگان قراردادهای اجاره در سامانه املاک و مستغلات کشور ذیل سامانه وزارت راه و شهرسازی، ابتکار دولت برای جلوگیری از قیمت‌سازی‌های کاذب در حوزه مسکن است که انجام آن می‌تواند در رفع مشکل مستاجران بسیار موثر باشد.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه ساخت مسکن این استان در حال انجام است، اظهار کرد: دولت بنا دارد با عرضه بهینه خانه‌های موجود، تعادل لازم را در عرضه و تقاضا ایجاد کند و برای انجام این طرح ضربتی نیازمند ورود همه جانبه دستگاه های مرتبط هستیم.

اعلایی با تاکید بر لزوم پیگیری مواردی که در معیشت مردم نقش اساسی دارند، تصریح کرد: نظارت بر قیمت و کیفیت نان از جمله این اولویت‌ها است که بایستی به شدت این مساله مورد توجه مسوولان ذیربط باشد.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: مقرر شده تا با تشدید نظارت بر وضعیت پخت و عرضه نان، امکان دسترسی آسان مردم به آن فراهم شود و از تشکیل صف‌های طولانی مقابل نانوایی‌ها نیز جلوگیری به عمل آید.

وی با اشاره به تجربه موفق واگذاری کارها به اتحادیه مرغداران افزود: این الگو در واگذاری کارها به اتحادیه مرغداران می‌تواند در سایر موضوعات هم تجربه شود تا به سرانجام برسد.

اعلایی با اشاره به مساله مرغ و واگذاری کارهای مربوطه به اتحادیه مرغداران، افزود: از مسوولان این اتحادیه و حمل و نقل می خواهیم تا برای نحوه صدور بارنامه حمل جلسه بگذارند و ضمن هماهنگی های لازم، کارهای مربوط به این بخش توسط اتحادیه صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه کالابرگ الکترونیکی اقدام دولت برای بهبود و حمایت وضعیت معیشتی و نیز تقویت سلامت غذایی مردم است، افزود: دولت نگاه ویژه‌ای به معیشت مردم دارد و همواره نیز تلاش دارد تا به رفاه مردم آسیب وارد نشود و به همین جهت اقدامات دولت سیزدهم برای تقویت بنیه اقتصادی مردم قابل توجه است.

استاندار قزوین تاکید کرد: هم اکنون بیش از یک هزار واحد صنفی در استان شامل فروشگاه های زنجیره ای و خرد و کوچک به سامانه مربوطه متصل هستند و بخش عمده‌ای از واحدهای صنفی نیز آمادگی نسبی خود را برای انجام اجرای این طرح اعلام کرده اند.

وی با بیان اینکه شهروندان قزوینی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مجاز نسبت به استفاده از کالابرگ خود در خرید اقلام اساسی اقدام کنند، یادآور شد: خرید اقلام اساسی به‌ صورت نقدی و اعتباری است، یعنی مقدار مشخصی از قیمت کالا از محل اعتبار اختصاص داده‌ شده تامین می‌شود و خریداران بایستی مابقی مبلغ را از کارت بانکی خود و یا به صورت نقدی پرداخت کنند.

اعلایی با بیان اینکه ۱۰ قلم کالا شامل شیر، پنیر، ماست، مرغ کشتار روز، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند شکسته، شکر و برنج شامل این طرح هستند، افزود: کارت کالابرگ الکترونیکی اختیاری است و هر یک از شهروندان که تمایلی برای دریافت آن نداشته باشند، می توانند یارانه خود را به صورت نقدی دریافت کنند.

استاندار قزوین ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان، خاطرنشان کرد: دامپزشکی استان بایستی برای انجام کشتارهای بهداشتی، نقاطی را از شهر برای انجام مناسبت این روز پیش بینی کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha