استاندار: ظرفیت خطوط ریلی قزوین افزایش می یابد

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: ظرفیت ریلی این استان با برنامه ریزی های انجام شده بزودی افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اعلایی روز سه شنبه در حاشیه بازدید معاون اجرایی رییس جمهور از پروژه احداث خط دوم ریلی قزوین - زنجان تصریح کرد: یکی از عمده ترین مزیت های قزوین قرار گرفتن استان در شاهراه های ارتباطی شرقی - غربی و شمالی - جنوبی کشور به صورت جاده ای و ریلی است.

وی با اشاره به اینکه به هر میزان که بتوانیم بر توسعه ظرفیت های موجود تمرکز کنیم استان از منافع بیشتری بهره مند می شود، اظهار کرد: برنامه ریزی های لازم برای افزایش سطح بهره مندی استان از این ظرفیت ها انجام شده و با جانمایی شهرک های صنفی و صنایع جدید در کنار خطوط ریلی، از این فرصت برای توسعه استان استفاده خواهیم برد.

اعلایی ادامه داد: در همین راستا، بازسازی ایستگاه راه آهن قزوین و عملیاتی شدن ارتباط بین شمال و جنوب شهر از محل راه آهن در دستور کار قرار دارد که در این راستا هم مصوباتی را در سفر رییس جمهور به استان داشتیم و امروز نیز با حضور معاون اجرایی رییس جمهور و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی این موضوعات مورد پیگیری قرار گرفت.

استاندار قزوین اضافه کرد: دو خطه شدن راه آهن تهران به غرب کشور با اجرای وعده های راه آهن و تسهیل گری در جهت استفاده مناسبت تر از فضای ریلی در مکان هایی که از شهر عبور می کند، عملیاتی خواهد شد.

این مقام عالی دولت در استان، خاطرنشان کرد: احداث زیرگذر، دیوار محافظ و رعایت ملزومات زیست مردمی موضوعاتی هستند که به عنوان تعهدات راه آهن پیگیری خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha