سامانه جامع ارایه خدمات مشاوران قوه قضاییه در چهار استان کشور اجرا شد

اراک - ایرنا- معاون مشاوران خانواده مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: راه‌اندازی سامانه مسیر به عنوان سامانه جامع ارایه خدمات قوه قضاییه در دستور کار قرار دارد و ‌هم‌اکنون در چهار استان کشور اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام « محسن ابراهیمی » روز سه‌شنبه در آیین تحلیف پذیرفته شدگان و موسسین مراکز و مشاورین مراکز مشاوره خانواده قوه قضاییه استان مرکزی در اراک، افزود: راه‌اندازی این سامانه با حمایت رییس قوه قضاییه و اعضای شورای عالی قضایی تسریع شد و بزودی در سراسر کشور فراگیر می‌شود.

وی بیان کرد: از مزایای نظام جامع ارایه خدمات الکترونیک، شفافیت عملکرد و نحوه ارایه خدمات است و تعامل مشاوران با مراجعان در این نظام مورد توجه است.

معاون مشاوران خانواده مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با اشاره به اینکه، کار مشاوران خانواده ویژه، بی‌نظیر و خاص است، گفت: نظام جدید ارایه خدمات برای ساماندهی مراکز مشاوران از سه سال قبل آغاز شده است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی به موفقیت و افتخار استان مرکزی در سازش بین زوجها اشاره کرد و افزود: در این استان موفقیت روز افزون مشاوران خانواده شکل گرفته که ظرفیت علمی و دانشگاهی استان از دلایل آن است.

وی، در ادامه به افزایش تعرفه مراکز مشاوران اشاره کرد و گفت: تعرفه باید متناسب با نرخ تورم باشد و به همین منظور، تعرفه برای سال جاری تعریف و به زودی ابلاغ می‌شود.

رییس کل دادگستری استان مرکزی هم در این آیین گفت: خانواده زیربنای اجتماعی بشری و زندگی مدنی است و اگر خانواده معقول باشد خروجی از این خانواده، در هر جایگاه قرار بگیرند برای جامعه مطلوب خواهد بود.

حجت‌الاسلام «عبدالمهدی موسوی» افزود: اگر تربیت در خانواده برجسته باشد برای عالم انسانی افتخار است و موجب تعالی جامعه می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات زوجین در بین خانواده‌ها، بیان کرد: لازم است بررسی صورت گیرد تا بدانیم کجای راه را اشتباه رفته‌ایم؟ چرا ازدواجی که باید موجب آرامش باشد، آرامش بخش نیست؟

رییس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: اگر چتر خانواده تبدیل به تنش شود بیشترین آسیب را فرزندان می‌بینید، بنابراین باید با افرایش آستانه تحمل به حفظ آرامش در کانون خانواده کمک کرد.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: در زندگی نگرانی‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد که اگر درایت نباشد اعضای خانواده دچار بحران می‌شوند و نتیجه آن فروپاشی نهاد خانواده است.

وی، نقش مشاوران خانواده را مانند نقش امدادگران برشمرد و بیان کرد: دادگستری در راستای فعالیت‌ها اقدام به تشکیل موسسات مشاوره کرده تا در هنگام بحران در کنار زوجین باشند.

رییس کل دادگستری استان مرکزی اضافه کرد: مشاوران خانواده استان تاکنون موفق عمل کرده و از سال ۹۸ تا ۹۹، سازش پایدار بین زوجین ۲۰ درصد و در سال گذشته به ۴۰ درصد و هم‌اکنون به ۷۰ درصد رسیده است.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: این موفقیت نتیجه افزایش نیروی انسانی و تجربه علمی در بین مشاوران استان است.

رییس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: به زودی مجتمع تخصصی محاکم خانواده در بهترین مکان جانمایی خواهد شد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی نیز در ادامه این آیین گفت: امید است بتوان در راستای برنامه‌های تحول قوه قضاییه و افزایش عمر زندگی، کاهش طلاق و سازگاری زوجین، قدم‌های موثری در حفظ بنیان خانواده برداشته شود.

«محسن خیرمند» افزود: در راستای رسیدن به تعالی خانواده، مهمترین مقوله، ثبات خانواده است که باید شکل گیرد و در راستای افزایش تعامل و تثبیت زندگی‌ها گام برداشت.

در این آیین، تحلیف ۴۳ نفر از مشاوران با خواندن سوگندنامه انجام شد.

۲۱۲ شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه‌های عمومی، ۱۳۷ شعبه حل اختلاف و ۱۷۰ موسسه داوری به جمعیت یک میلیون ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی خدمات قضایی ارایه می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha