استاندار کرمانشاه: تخصص و تعهد از شروط مهم انتخاب مدیران است

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه گفت: برای مدیرانی که انتخاب و بکارگیری می‌شوند تعهد کاری و تخصص از شروط مهمی است که مدنظر قرار می‌گیرد.

محمد طیب صحرایی روز سه‌شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار کرد: قرآن کریم به وضوح معیار و ملاک هایی را برای انتخاب کارگزاران بیان فرموده است از این رو افرادی که بکارگیری می شوند باید این ویژگی ها را داشته باشند.

وی با بیان اینکه این افراد در کاری که عهده دار آن می شوند باید تخصص و مهارت داشته و از سویی دیگر امین بوده و تعهد لازم را داشته باشند، افزود: در کنار این ۲ شرط مهم مدیر ما باید از انگیزه لازم نیز برخوردار باشد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: برخی بر این تصورند که همه مدیران لاجرم و در مدت کوتاهی به صورت ضربتی باید تغییر پیدا کنند در حالی که این تفکر درست نیست زیرا مبنای ما بر این نیست که مدیران خود را از یک حلقه محدود انتخاب و بکارگیری کنیم.

صحرایی یادآور شد: شاید من دوستان بسیار خوبی داشته باشم ولی آنها مدیران خوبی نباشند و یا دانش لازم برای آن مدیریت را نداشته باشند از اینرو بارگیری آنها در پست های مختلف عملی عالمانه نبوده و به هیچ عنوان تایید نمی شود.

وی گفت: در راستای عالمانه اداره کردن استان از همان اوایل آغاز بکارم در استان ۱۰ سوال را به مدیران دستگاه های مختلف ارایه دادم تا پاسخ و برنامه خود را در بازه های زمانی کوتاه، میان مدت و بلند مدت اعلام کنند.

استاندار کرمانشاه: تخصص و تعهد از شروط مهم انتخاب مدیران است

اصل، ادامه کار مدیران است

صحرایی با بیان اینکه در همین راستا ارزیابی ها در حال انجام است افزود: اصل، ادامه به کار مدیران است از اینرو این تصور در نزد برخی مدیران که چون کار را باید تحویل دهم لذا هیچ اقدامی نیز انجام ندهند به عنوان یک آسیب مطرح است و نباید از سوی مدیران دنبال شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه در نظام مردم سالار همه پذیرفته اند که روزی در یک گردش سازمان یافته باید کار را تحویل دهند بیان کرد: به همه مدیران اعلام شده است با قدرت کارشان را ادامه دهند اما در طول این مسیر همدیگر رو هم ارزیابی خواهیم کرد زیرا شاید مدیری نیز به این جمع بندی برسد که با این تیم جدید علاقه مند به ادامه همکاری نباشد.

وی تاکید کرد: از اینرو این ارزیابی ها ادامه خواهد داشت و براساس آن تغییراتی را نیز شاهد خواهیم بود که این تغییرات بدون شک در یک شرایط منطقی و منصفانه انجام خواهد گرفت.

استاندار کرمانشاه: تخصص و تعهد از شروط مهم انتخاب مدیران است

نمایندگان مجلس در چارچوب وظایف خود عمل کنند

صحرایی یادآور شد: در این راستا خواهشی که از متنفذان و نمایندگان مجلس داریم این است که هر کدام از ما باید در چارچوب وظیفه ای که برعهده گرفته ایم، متمرکز شویم.

وی اضافه کرد: نماینده مجلس مهمترین توقعی که از وی می رود امر قانونگذاری، نظارت، ارزیابی و هدایت جریان اجرایی کشور است و مهمترین وظیفه بدنه اجرایی نیز امر انتخاب در چارچوب قوانین و ضوابطی است که در اختیار وی قرار داده شده است.

استاندار کرمانشاه افزود: اجرای قانون و پاسخگویی باید هر کدام در مسیر خود دنبال شود زیرا تنها در این صورت است که امور بخوبی به پیش خواهد رفته و سامان خواهد یافت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha