گام نخست سفرهای شهرستانی استاندار کرمانشاه؛ مقصد دروازه اورامانات

کرمانشاه - ایرنا - «محمدطیب صحرایی»، استاندار کرمانشاه روز پنجشنبه هفته گذشته در اولین گام از دور جدید سفرهای شهرستانی خود به روانسر سفر کرد تا موجب روشن شدن بارقه‌های امید برای مردم دیاری باشد که از آن به عنوان دروازه اورامانات یاد می‌شود.

به گزارش ایرنا، هر چند از زمان روی کار آمدن استاندار کرمانشاه در دی ماه ۱۴۰۱ تاکنون وی به ۶ شهرستان استان به مناسبت های مختلف سفرهایی را داشته است ولی آغاز سفرهای شهرستانی که با رویکرد جدیدی آغاز و بر اساس آن پنجشنبه هر هفته یکی از شهرستان ها میزبان استاندار و هیات همراهش خواهد بود نشاندهنده و گویای عزم و اراده وی برای گشودن موانع فراروی استان است.

استاندار کرمانشاه، معاونان و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان در جریان این سفرها ضمن بازدیدهایی از پروژه ها و بخش‌های مختلف شهرستان ها، مشکلات و تنگناهای آنها در حوزه های مختلف را بررسی می کنند که با ارائه دستورات لازم و تصویب مصوباتی برای رفع موانع آن همراه است.

در این سفرها همچنین دیدار با نخبگان، فعالان اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و دیگر اقشار مختلف مردم نیز برای آشنایی با مشکلات آنها که به صورت چهره به چهره خواهد بود پیش بینی شده است.

محمد طیب صحرایی و برخی از اعضای شورای اداری استان کرمانشاه پنجشنبه هفته گذشته در همین راستا شهرستان روانسر را به عنوان مقصد نخستین سفر دوره ای شهرستانی خود برگزیدند تا به گفتمان کار و تلاش در این خطه جانی تازه ببخشند.

این سفر از ساعت ۶.۳۰ دقیقه با حرکت از محل استانداری به سمت شهرستان روانسر که در ۶۰ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است آغاز شد.

گام نخست سفرهای شهرستانی استاندار کرمانشاه؛ مقصد دروازه اورامانات

استاندار کرمانشاه پس از حضور در گلزار شهدای روانسر و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، با تقدیر از حضور همه روسای ادارات حاضر در مراسم از آنها خواست تا برای آنکه امور ارباب رجوع و کارهای ادارات با وقفه مواج نشود از همراهی وی خودداری کرده و در محل کار خود حاضر شوند.

صحرایی، در نخستین برنامه کاری خود با حضور در منزل خانواده شهید اسکندر بهرامی، از ایثار و صبوری مادر و فرزندان آن شهید تجلیل کرد؛ از شهید بهرامی که در سال ۱۳۵۸ در منطقه تازه آباد توسط گروه تروریستی کومله به شهادت رسیده است، چهار فرزند به یادگار مانده است.

در سفر استاندار کرمانشاه به روانسر هر چهار معاون وی نیز حضور داشتند که ضمن بررسی میدانی مسایل و مشکلات این شهرستان و طرح های حوزه خود جمع بندی آن را در پایان سفر و در جلسه شورای اداری شهرستان ارائه کردند.

گام نخست سفرهای شهرستانی استاندار کرمانشاه؛ مقصد دروازه اورامانات

پس از دیدار با این خانواده معزز شهید بهرامی، استاندار و معاونانش به بازدید از یکی از مهمترین طرح های در دست اجرای شهرستان روانسر رفتند.

بازدید استاندار کرمانشاه از پروژه بیمارستان ۶۴ تختخوابی روانسر

استاندار کرمانشاه در بازدید طرح در حال ساخت بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی شهرستان روانسر بر تسریع در اجرای این طرح ملی که مصوبات لازم برای تامین اعتبار این طرح در سفر رئیس جمهور به تصویب رسیده است تاکید کرد.

صحرایی افزود: در سفر رئیس جمهور ۷۰ میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافته است که این اعتبار برای تسریع در تکمیل آن باید بطور کامل اختصاص پیدا کند.

در این بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز گفت: این بیمارستان که یکی از آرزوهای مردم این شهرستان است بیش از یکسال است که آغاز شده و هم اینک از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و فاز نخست آن به اتمام رسیده است.

گام نخست سفرهای شهرستانی استاندار کرمانشاه؛ مقصد دروازه اورامانات

قباد محمدی افزود: این بیمارستان ۶ هزار و ۵۶۶ متر مربع زیربنا داشته برای تکمیل آن به ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است که در صورت تامین این اعتبار این طرح ظرف ۲ سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی یادآور شد: بیمارستان ۳۲ تختخوابی این شهرستان نیز که همزمان در حال احداث است ظرف ۴۰ روز آینده افتتاح می شود.

دستور استاندار کرمانشاه بر تسریع در اجرای پروژه مسکن ملی در روانسر

استاندار کرمانشاه سپس به محل احداث پروژه ۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن شهرستان روانسر واقع در محله مهاجرین این شهر رفت و از نزدیک در جریان اجرای این طرح قرار گرفت.

وی ضمن بازدید از مراحل اجرای این طرح در گفت و گو با پیمانکاران و مجریان این طرح موانع اجرای پروژه را بررسی کرده و خواستار تسریع و در عین حال دقت در اجرای آن با رعایت استانداردهای آیین نامه زلزله شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه در جریان این بازدید گفت: این طرح حدود یکسال است که آغاز شده و در مجموع دارای ۹ هزار و ۳۰۵ متر مربع زیربنا است که هم اینک ۸۰ واحد آن در قالب هفت بلوک در پنج طبقه در حال احداث است.

گام نخست سفرهای شهرستانی استاندار کرمانشاه؛ مقصد دروازه اورامانات

شمس‌الله خدادادی تاکید کرد: این طرح هم اکنون از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیک برخوردار بوده و به مرحله نازک کاری رسیده است که با تامین اعتبارات لازم و تامین آورده از سوی متقاضیان ظرف یکسال آینده به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه این واحدها با زیربنای ۶۰ و ۸۲ متری ساخته می شود گفت: تا این مرحله هر کدام از متقاضیان ۶ قسط ۴۰ میلیون تومانی را پرداخت کرده اند.

استاندار کرمانشاه در خلال بازدیدهای خود از طرح های عمرانی و بررسی مسایل و مشکلات این شهرستان بخشی از سفر خود را نیز به دیدار با اقشار مختلف مردم اختصاص داد تا آنها بی‌واسطه مطالب خود را بیان کنند.

دیدار استاندار کرمانشاه با جمعی از کولبران

استاندار کرمانشاه در سفر یکروزه خود به شهرستان روانسر همچنین با جمعی از کولبران منطقه دیدار و گفت و گو کرد.

صحرایی، در این دیدار که سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه و جانشین قرارگاه نجف غرب کشور هم حضور داشتند از نزدیک پای صحبت ها و مسایل و مشکلات و دغدغه های آنان نشسته و وعده داد که درخواست های آنان از جمله تعریف یک ساز و کار قانونی و شفاف برای فعالیت کولبران را به صورت ویژه پیگیری کند.

گام نخست سفرهای شهرستانی استاندار کرمانشاه؛ مقصد دروازه اورامانات

وی در ادامه همچنین با شکیبایی و سعه صدر پای درد دل و مشکلات جمعی از نخبگان و فعالان اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان روانسر نشست تا با مطالبات این قشر از مردم روانسر آشنا شود.

استان کرمانشاه از سرمایه‌های انسانی بسیار بالایی برخوردار است

در این دیدار صمیمی و دوستانه در ابتدا شماری از حاضران به طرح مسایل و مشکلات و نیز راهکارهای خود در زمینه های مختلف از جمله گردشگری، کشاورزی، اجتماعی، آموزش و پرورش و مسایل فرهنگی پرداخته و خواستار توجه مسوولان به این موارد شدند.

سپس استاندار کرمانشاه گفت: این استان در کنار ظرفیت‌های بی‌بدیلی که در زمینه آب و خاک دارد از ظرفیت‌های بی‌نظیر و کارآمد انسانی نیز برخوردار است که باید به خوبی از آنها استفاده کرد.

گام نخست سفرهای شهرستانی استاندار کرمانشاه؛ مقصد دروازه اورامانات

صحرایی افزود: این استان در کنار تعدد مسائل و مشکلات از مزیتها و فرصت های خوبی برخوردار است که باید همه آنها را شناسایی، برجسته سازی و اولویت بندی کرد.

وی ادامه داد: شهرستان روانسر از مجموعه هنگفتی از ظرفیت ها برخوردارست که در اختیار ما قرار داده و باید با جدیت و تلاش وافر از آنها به نحو شایسته ای بهره برد.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: بهره مندی از جامعه نخبگان این شهرستان یکی از ظرفیت های مهم این استان در حوزه انسانی است که‌ در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بر استفاده بهینه از آن تاکید شده است.

صحرایی ادامه داد: هشت سال جنگ تحمیلی، درگیری با ضدانقلاب در کنار تحریم هایی که هر کشور دیگر را می توانست زمین‌گیر کند موجب شد تا فرصت های توسعه از کشورمان و این منطقه گرفته شود.

وی افزود: این فراز و فرودها اگر چه جایگاه ما را پایین آورده ولی در عین حال موجب دستیابی ما به داشته های گرانبهایی شده که مهمترین آنها استقلال و آزادی کشورمان در جهان است.

گام نخست سفرهای شهرستانی استاندار کرمانشاه؛ مقصد دروازه اورامانات

صحرایی تاکید کرد: در چنین شرایطی مهمترین جهاد ما می تواند دمیدن روح امیدواری در جامعه باشد زیرا جامعه ای که امید نداشته باشد سرمایه اش به‌ هدر خواهد رفت.

وی یادآور شد: در همین راستا یک عزم عمومی نیز در شهرستان باید ایجاد شود و با فرهنگ سازی و و بوجود آوردن یک جریان اجتماعی از مشارکت مردم و نخبگان در عرصه های مختلف استفاده کرد.

وی افزود: باید دانست که همه موفقیت ها و دستاوردهای مهم در سایه مشارکت خود مردم حاصل می شود.

صحرایی در ادامه با اشاره به آغاز سفرهای شهرستانی با رویکردی جدید در استان گفت: در این برنامه به همه ‌شهرستان سفر و مسائل و مشکلات آنها احصا و بررسی و در سفرهای دور دوم نتایج و مصوبات دور نخست بررسی خواهد شد.

نیاز به نقش آفرینی نخبگان در همه عرصه ها

در این دیدار فرماندار شهرستان روانسر نیز با بیان اینکه آنچه یک فرد را تبدیل به نخبه کرده است ظرفیت های ذهنی و فکری وی نبوده بلکه احساس مسوولیت وی در قبال با جامعه است اظهار کرد: در قبال این انتظاری که از نخبگان می رود از مسوولان نیز انتظار می رود با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در قبال با نخبگان احساس مسوولیت کنند.

سعدی مصطفی زاده، روانسر را مهد نخبه پروری عنوان کرد و افزود: یکی از مهمترین اهدافی که دشمنان در زمان حاضر در جامعه بدنبال آن هستند القای ناامیدی و نارضایتی در بین مردم است که در این زمینه نخبگان باید رسالت خود را با نقش آفرینی در این عرصه برای شکست این دسیسه دشمن ایفا کنند.

گام نخست سفرهای شهرستانی استاندار کرمانشاه؛ مقصد دروازه اورامانات

وی با بیان اینکه خوشبختانه مردم منطقه اورامانات ویژگی باهم بودن و در کنار هم بودن را بخوبی تمرین کرده اند یادآور شد: در حوزه بحران ها مردم بخوبی می دانند پیشانی اصلی خود آنها هستند و مردم این منطقه نیز به این حد از دانایی و بلوغ فکری رسیده اند که این موضوعات را چگونه مدیریت کنند.

فرماندار روانسر با بیان اینکه تمام تلاش خود را بکار بسته ایم تا از ظرفیت نخبگان این شهرستان به خوبی استفاده شود گفت: در این شهرستان اتاق فکری با حضور نخبگان ایجاد شده است که با همفکری و مشورت با آنها تاکنون تصمیمات خوبی در برخی از عرصه ها اتخاذ شده است که بسیار تاثیرگذار بوده است.

تشکیل میز خدمت در محل فرمانداری

استاندار کرمانشاه پس از دیدار با جمعی از نخبگان و فعالان شهرستان روانسر به همراه چند نفر از معاونان خود با تشکیل یک میز کاری که در محل فرمانداری روانسر تشکیل شد به صورت چهره به چهره پای درددل ها و مسایل و مشکلات شماری از مردم نشست.

گام نخست سفرهای شهرستانی استاندار کرمانشاه؛ مقصد دروازه اورامانات

صحرایی و معاونانش در این دیدارها که حدود یک ساعت و نیم به طول انجامید با صبر و حوصله به درخواست ها و مسایل و مشکلات مراجعان پرداختند.

بازدید استاندار کرمانشاه از مجموعه تفریحی توریستی غار قوری قلعه

استاندار کرمانشاه در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستان روانسر به همراه جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از مجموعه تفریحی توریستی غار قوری قلعه این شهرستان نیز بازدید کرد.

قوری قلعه، غاری شگفت انگیز در ۸۷ کیلومتری شهر کرمانشاه و ۲۵ کیلومتری شهر روانسر است، غاری ۶۵ میلیون ساله در دامنه کوه شاهو و در کنار دره ای با پوشش جنگلی که در داخل آن دالان های عجیب و غریب، کریستال های سفید و براق، قندیل های آویزان و تالارهای بی نظیری همچون مریم، کوهان شتر، عروس و برزخ خودنمایی می کند.

گام نخست سفرهای شهرستانی استاندار کرمانشاه؛ مقصد دروازه اورامانات

این غار منحصربفرد با همه زیبایی های بی حد و اندازه اش می توانست قطب گردشگری کرمانشاه باشد، اما عدم مدیریت، تبلیغات و زیرساخت های لازم در سال های گذشته مانع از آن شده تا این همه عظمت برای طیف وسیعی از گردشگران به نمایش درآید.

در این دیدار استاندار کرمانشاه ضمن بازدید از داخل این غار و محوطه اطراف آن خواستار ساماندهی این مکان گردشگری توسط میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با ارایه یک طرح جامع برای رونق دادن به آن شد.

صحرایی افزود: با توجه به اینکه این مکان یکی از جاذبه های گردشگری بسیار جالب توجه در استان کرمانشاه به شمار می رود ولی آنچنان که باید و شاید نتوانسته است گردشگران را به سوی خود جلب کند که برای این امر نیاز به برنامه ریزی جهت تغییرات و ساماندهی در بخش های مختلف آن از جمله مدیریت غار است.

گام نخست سفرهای شهرستانی استاندار کرمانشاه؛ مقصد دروازه اورامانات

معاونان استاندار کرمانشاه و مدیران استانی و ستادی استانداری نیز در این سفر بیکار ننشسته و برنامه‌هایی چون بازدید از زیرساخت‌های عمرانی، بررسی وضعیت پروژه‌ها و واحدهای مشکل دار، دیدار چهره به چهره با مردم و برگزاری جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را در دستور کار سفر خود به این شهرستان قرار دادند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه در جریان این سفر به بررسی مسائل عمرانی روانسر از جمله بازدید از تصفیه خانه روانسر و دیدار مردمی برای رفع مشکلات مراجعین مسائل و مشکلات حوزه عمرانی پرداخت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز بازدید از شهرک صنعتی روانسر و پیگیری مشکلات تولیدکنندگان، برگزاری نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، برگزاری ستاد تنظیم بازار، دیدار با سرمایه گذاران و دیدار مردمی و رفع مشکلات مراجعان را در دستور کار خود داشت.

در جریان این سفر مدیرکل بازرسی استانداری نیز ضمن بازدید از بیمارستان ۳۲ تختخوابی درحال تعمیر و تجهیز شهرستان، شبکه بهداشت و درمان و مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، مشکلات و مسائل پرسنل شبکه بهداشت و میزان رضایت مردم از خدمات این حوزه و در بازدید از مجتمع اداری شهرستان روانسر در گفت و گو با کارکنان این مجتمع مسائل آن را مورد بررسی قرار داد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری نیز دیدار با جوانان روانسری و پیگیری دغدغه های آنان را در دستور کار خود قرار داده بود.

استاندار کرمانشاه در آخرین بخش از سفر کاری و فشرده خود به شهرستان روانسر در جلسه شورای اداری این شهرستان حضور یافت.

سفرهای شهرستانی موجب عدالت در توزیع امکانات در استان می‌شود

استاندار کرمانشاه در جلسه شورای اداری روانسر با بیان اینکه سفرهای شهرستانی که از امروز کلید خورده است موجب عدالت در توزیع امکانات در مناطق مختلف استان خواهد شد گفت: در این سفرها ضمن دیدار چهره به چهره با مردم، مسائل و مشکلات شهرستان ها نیز به طور کامل در تمام حوزه ها بررسی می شود.

وی با بیان اینکه این سفرها با روند برنامه ریزی شده به جلو خواهد رفت اضافه کرد: سفرهای شهرستانی باید موجب ‌شود حرکت در این مناطق در عرصه های مختلف با انسجام و قوت بیشتری انجام شود.

گام نخست سفرهای شهرستانی استاندار کرمانشاه؛ مقصد دروازه اورامانات

صحرایی اظهار کرد: مدیران استانی باید پنجشنبه های هر هفته آماده این سفرها شوند و یکی از مهمترین امور فرمانداران نیز پیگیری شبانه روزی مصوبات این سفرها باید باشد.

وی با بیان اینکه سفرهای شهرستانی اقدامی تفننی نبوده و از و وظایف ذاتی ما و مدیران است گفت: دور نخست این سفرها ۱۳ تا ۱۴ هفته بطول خواهد انجامید و دور دوم به بررسی مصوبات دور قبل پیگیری خواهد شد.

صحرایی تاکید کرد: در دور دوم این سفرها علاوه بر پیگیری مصوبات سفرهای پیشین، طرح های جدیدی باید ارائه و در کنار آن مصوبات سفر رئیس جمهور نیز پیگیری شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات مطرح شده در سفر به شهرستان روانسر خواستار جذب سرمایه گذار در بخش های گردشگری و جلب مشارکت خیران مدرسه ساز در این شهرستان شد.

استاندار کرمانشاه در ادامه تاکید کرد : باید در تمام استان فرصت برای ظهور و و بروز توانمندی های استان بیشتر شود.

وی گفت: در همین راستا همه شهرستان ها باید بسته های نمایشگاهی ویژه خود را آماده کنند تا به مناسبت های مختلف در معرض دید گردشگران داخلی و خارجی قرار داده شود تا به این ترتیب ظرفیت های مختلف استان بیان شود.

سفرهای شهرستانی استاندار کرمانشاه تدبیری هوشمندانه است

فرماندار روانسر نیز در این جلسه با بیان اینکه سفرهای شهرستانی استاندار کرمانشاه تدبیری هوشمندانه است که می‌تواند روند توسعه را در مناطق مختلف استان شتاب ببخشد اظهار کرد: این گونه سفرهای مدیران اجرایی به شهرستان های مختلف موجب شتاب بخشی هر چه بیشتر در روند اجرای طرح های عمرانی استان و رفع موانع و مشکلات آن خواهد شد.

مصطفی زاده با اشاره به برخی اقدامات دولت در حوزه اجرای طرح های سرمایه گذاری یادآور شد: در سال گذشته با گازرسانی به تعدادی از روستاهای این شهرستان که با هشت میلیارد تومان هزینه صورت گرفت روانسر به جمع شهرهای سبز کشور پیوست.

وی افزود: در حوزه آبرسانی نیز با اجرای ۱۱ مجتمع آبرسانی با هزینه ۵۰ میلیارد تومان ۱۲۸ روستای این شهرستان از نعمت آب آشامیدنی برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه صدای عمران و آبادانی از این منطقه به گوش می رسد یادآور شد: در حوزه برق رسانی۲۰ طرح با ۱۳ میلیارد تومان و در حوزه راه با هزینه ۱۵۶ میلیارد تومان، ۴۴ کیلومتر آسفالت انجام شد.

فرماندار روانسر تاکید کرد: در حوزه نهضت ملی مسکن نیز اقدامات خوبی در این ‌شهرستان انجام شده است بطوری که از مجموع چهار هزار و ۳۶۱ نفر که ثبت نام کرده اند هزار و ۴۰۰ نفر تایید شده اند که برای ساخت مسکن این تعداد حدود ۸۰ هکتار زمین اختصاص یافته است.

وی گفت: در سال گذشته سهمیه اشتغال این شهرستان هزار و ۷۰۷ نفر تعیین شده بود که با ۱۰۸ درصد اشتغالزایی در این شهرستان برای هزار و ۹۰۲ نفر شغل ایجاد شد.

مصطفی زاده یادآور شد: در بخش احیای طرح های راکد نیز از مجموع ۳۶ طرح راکد استان ۱۶ طرح به چرخه تولید بازگشت.

درخواست صمیمانه یک مادر روانسری از استاندار

در پایان جلسه شورای اداری، یک مادر روانسری که نامه ای در دست داشت در حالی که استاندار در حال ترک جلسه و عزیمت بسوی کرمانشاه را داشت پیش وی آمده و با زبان کُردی از وی خواست تا به خواسته هایش گوش فرا دهد.

گام نخست سفرهای شهرستانی استاندار کرمانشاه؛ مقصد دروازه اورامانات

استاندار کرمانشاه نیز با حوصله تمام به درخواست این مادر روانسری که چندین بار تکرار کرد که خواسته اش را به زبان کُردی بیان کند یا به زبان فارسی که آنهم آسفالت کوچه محل سکونتش بود گوش فراداده و با همان زبان کُردی به وی قول داد که به درخواستش در اسرع وقت رسیدگی کند.

استاندار کرمانشاه و هیات همراه وی پس از یکروز کاری فشرده که در ننیجه آن تصویب ۴۰ مصوبه در راستای آبادانی و توسعه شهرستان روانسر بود در ساعت ۲۱ شب به کرمانشاه بازگشتند.

براساس اعلام استاندار کرمانشاه پس از پایان دور نخست سفرهای شهرستانی که ۱۳ تا ۱۴ هفته به طول خواهد انجامید در دور دوم این سفرها مصوبات دور نخست مورد بررسی و رصد قرار خواهد گرفت و همه فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی باید تمام تلاش خود را برای اجرای این مصوبات بکار ببندند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha