۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۰۶
کد خبر: 85142876
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۵هکتار از مراتع دالاهو در آتش سوخت

۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۰۶
کد خبر: 85142876
 ۴۵هکتار از مراتع دالاهو در آتش سوخت

قصرشیرین- ایرنا- سرپرست فرمانداری دالاهو گفت: ۴۵ هکتار از مراتع این شهرستان بر اثر ۲ فقره آتش سوزی جداگانه در ۲ روز گذشته در آتش سوخت.

«کیومرث جلیلیان» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی ها در مراتع ییلاقی ارتفاعات شهرستان دالاهو و بیوه نیج و کرند رخ داد که پس از اطلاع از وقوع آتش سوزی فراخوان‌های لازم برای حضور مردم و نیروهای امدادی صادر شد و نیروها به منظور خاموش کردن آتش به سرعت به منطقه اعزام شدند.

وی اظهار کرد: این آتش سوزی با تلاش دستگاه های امدادی و مدیریت بحران دالاهو و مشارکت بسیار خوب اهالی منطقه که به دنبال فراخوان سادات حیدری، مهار و از سرایت آتش به سایر مراتع جلوگیری شد.

جلیلیان با ببان اینکه این آتش سوزی به صورت سهوی و بر اثر بی احتیاطی افراد رخ داد ، گفت: از ابتدای امسال این سومین مورد از آتش سوزی است که در مجموع هفت هکتار باغ و ۴۵ هکتار مراتع طعمه حربق شده اند.

وی از تمام گردشگران خواست تا از روشن کردن آتش در طبیعت با توجه به پوشش گیاهی منطقه خودداری کرده و نکات ایمنی را را رعایت کنند تا شاهد حوادث جبران ناپذیر به طبیعت و تخریب منطقه نباشیم.

دالاهو در ۱۰۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده که دارای ۱۵۵ هزار هکتار مرتع و جنگل و ۵۴ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی و چهار هزار هکتار باغ لیت که عمده باغات این شهرستان در منطقه ریجاب واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha