۳۴۰ میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی خانه‌های فرسوده اصفهان پرداخت شد

اصفهان- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا پایان سال ۱۴۰۱ در مجموع ۳۴۰ میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده استان پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان روز شنبه به نقل از علیرضا قاری‌ قرآن افزود: این تسهیلات برای بیش از یکهزار و ۸۰۰ واحد مسکونی به بانک‌ها ابلاغ شد که در این سال‌ها با توجه به میزان درخواست‌ها، بیش از چهار هزار واحد در سطح استان به بانک معرفی شدند.

وی اضافه کرد: این تسهیلات برای ساخت مسکن در محدوده‌های بازآفرینی شهری، وام ودیعه مسکن و کسر دو درصد از سود مُصوب بانک مسکن برای خرید خانه در محدوده‌ بازآفرینی شهریست.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان با اشاره به تسهیلات مُتنوع دولت برای نوسازی در بافت‌های فرسوده در محدوده‌های هدف بازآفریی شهری ادامه داد: واقع شدن ملک مورد نظر در محدوده‌ مصوب بافت فرسوده شهرها، داشتن سند مالکیت شش دانگ و پروانه ساخت از جمله شرایط متقاضیان برای دریافت تسهیلات بازآفرینی است.

وی اضافه کرد: مبلغ تسهیلات ساخت در محدوده بازآفرینی ۳۰۰ میلیون تومان است که ۱۵۰ میلیون تومان آن با سود صفر درصد در دوره مشارکت و بازپرداخت پس از دوره مشارکت و ۱۵۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۱۰ ساله است.

قاری‌ قرآن خاطرنشان کرد: متقاضیان تسهیلات ساخت مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری به منظور تهیه مسکن موقت در طول زمان نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی خویش می‌توانند برای دریافت تسهیلات اسکان موقت(وام ودیعه مسکن) اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، ۱۴ هزار هکتار بافت ناکارآمد و فرسوده شهری در استان وجود دارد که بیشترین حجم آن مربوط به شهرهای اصفهان، کاشان، خمینی شهر و نجف‌آباد است.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد که در ۲۸ شهرستان و ۱۰۵ شهر ساکن هستند.

هشت هزار و ۱۰۰ هکتار بافت فرسوده، سه هزار هکتار بافت تاریخی و سه هزار و ۷۸۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی در استان اصفهان وجود دارد.
اصفهان ۲ هزار و ۳۰۴ هکتار بافت فرسوده دارد که ۲۰ درصد از مجموع مساحت این کلانشهر را شامل می شود

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha