۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۵۸
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85140679
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازار های بزرگ مبلمان منبت با امکانات گردشگری در ملایر راه اندازی می شود

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: بازار های بزرگ مبل منبت با بهترین امکانات تفریحی و گردشگری در ملایر در دست طراحی است و اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ "سلمان اسماعیلی" روز چهارشنبه در همایش مبلمان منبت شهرستان ملایر با تاکید بر اینکه توسعه زیرساخت های کلی و بازارهای بزرگ و پیشرفته مبلمان منبت داریم، افزود: در همین رابطه طی روزهای آتی با همتی که در مجموعه این شهرستان وجود دارد، عملیات اجرایی بازار بزرگ و پیشرفته مبل و منبت آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: در راستای تامین زیرساخت‌های این هنرصنعت، بالغ بر ۳۰۰ هکتار عملیات در حوزه مبل و منبت در دست اجرا است، توافقات لازم با مالکان انجام شده و به سرعت خدمات آب و برق و گاز منتقل می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر فعالان حوزه مبل و منبت را شبکه اصلی اقتصادی شهرستان ملایر دانست و بیان کرد: تمام مجموعه این شهرستان مصمم هستند اتفاقات خوبی در حوزه مبلمان منبت به ویژه چهارمین جشنواره در شهر ملایر رقم بخورد.

اسماعیلی با قدردانی از پیگیری‌های نمایندگان در حوزه‌های مختلف کاری در سطح کلان و ملی به ویژه در مبل و منبت، کسب مجوز پنج هزار ثانیه تبلیعات رایگان از طریق رسانه ملی را از جمله اقدامات ارزنده در حوزه مبل و منبت عنوان کرد و افزود: با این اقدام، امسال امکان بزرگ تبلیغی در اختیار شهرستان ملایر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مبلمان منبت امروز به اسم ملایر ثبت شده و باید برای حفظ و ارتقای آن بکوشیم، ادامه داد: این هنرصنعت در داخل و خارج رقبای جدی دارد.

فرماندار ویژه ملایر مبل و منبت را جدی‌ترین حوزه توسعه این شهرستان عنوان و بیان کرد: در حوزه مبلمان منبت هیچگونه محدودیتی برای توسعه نداریم و به هر میزان می‌توان تولید کرد، فروشگاه ایجاد و صادرات کرد و هنرمند و کارآفرین داشته باشیم و از ناحیه مبل و منبت، افق بلندمدت چشم‌نوازی مقابل ملایر است.

اسماعیلی تاکید کرد: باید در این حوزه متعصبانه تصمیم بگیریم و کاربردی برنامه‌ریزی کنیم، چراکه مبل و منبت و صنایع دستی هویت ما شده و از ما جدانشدنی است.

وی با تاکید بر اینکه این هنرصنعت باید تثبیت و به روزرسانی شود، افزود: باید تقسیم کار کنیم و همه ما پست تخصصی خود را پیدا کرده، آن موقع به این تصویر چشم‌نواز می‌رسیم.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به گشایش‌های اقتصادی در پساکرونا در کشور، خاطرنشان کرد: سهم ملایر را باید مشخص کنیم.

اسماعیلی خوب تشخیص دادن، فهمیدن و خوب عمل کردن را ضرورتی مهم در راستای حفظ و ارتقای این هنرصنعت دانست و گفت: همه ملایری‌ها باید بدانند امروز حتی یک نمایشگاه مبل و منبت ملایر بخشی از هویت شهر است، پس باید جشنواره قوی برگزار شود و مشتری‌مداری را درست به جای آوریم تا این هنر صنعت روز به روز پررونق‌تر شود.

وی با تاکید بر اینکه چهارمین جشنواره مبل و منبت برای ما مهم است و در این زمینه هشت کمیته تشکیل و یک روز در میان جلسات ستاد جشنواره تشکیل می‌شود، ادامه داد: هر کدام از ما باید سفیر مبل و منبت ملایر باشیم و این شرایط را قدر بدانیم.

فرماندار ویژه ملایر در نظر گرفتن جایزه ویژه برای جشنواره همچون خودرو، ترانسفر رایگان، اسکان و غذای رایگان و بازدید گردشگران از مراکز تفریحی و توریستی ملایر را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برشمرد و افزود: بنا است شهر مثل ایام عید زیباسازی و نوسازی شود و هر شب یک جشنواره برگزاره می‌کنیم و شخصیت‌های ملی، سفرا و وزرا به این شهرستان می‌آیند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه باید همانند کیش جشنواره برگزار کنیم، بیان کرد: باید مجموعه قوی و متحدی در حوزه مبل و منبت شکل گیرد و تعاونی تامین و توزیع قوی داشته باشیم تا با قدرت با اتاق‌های بازرگانی دنیا برای تامین مواد اولیه و صادرات مذاکره کنیم.

وی افزایش سهم صادرات صنایع دستی این شهرستان و تقویت وفاق و همدلی را از دیگر اولویت‌ها برشمرد و گفت: با همتی که امروز در مجموعه شهرستان در بخش دولتی و خصوصی شکل گرفته، روز به روز وفاق و وحدت بیشتر خواهد شد و بهترین جشنواره ادوار گذشته را رقم خواهیم زد.

به گزارش ایرنا؛ چهارمین جشنواره عید تا عید (قربان تا غدیر) مبل و منبت از هشتم تا ۱۶ تیرماه در شهرستان ملایر برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha