۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۴
کد خبرنگار: 1004
کد خبر: 85140159
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جمعیت زیر پوشش بیمه‌ سلامت تربت‌حیدریه کاهش یافت

۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۴
کد خبر: 85140159
جمعیت زیر پوشش بیمه‌ سلامت تربت‌حیدریه کاهش یافت

تربت‌حیدریه - ایرنا - مسوول بیمه‌گری و درآمد بیمه سلامت تربت‌حیدریه گفت: جمعیت زیر پوشش بیمه سلامت در این شهرستان با فروکش کردن کرونا، حدود ۷.۵ درصد کاهش یافت.

امیر حسین‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سالهای اخیر در دوران همه گیری کرونا میزان جمعیت زیر پوشش بیمه سلامت از افزون به ۱۴۱ هزار و ۵۳۰ هزار نفر به حدود ۱۳۰ هزار و ۹۵۰ نفر کاهش یافته است.

وی بیان کرد: طی سه سالی که کشورمان درگیر همه گیری کرونا بود، دولت مصوبه‌ای مبنی بر پوشش رایگان بیمه برای تمام دهک‌ها را داشت، اما بعد از ایام کرونا به دلیل اینکه افراد بر اساس دهک بندی باید حق بیمه خود را می‌پرداختند، لذا بسیاری قادر به پرداخت آن نبوده و بر همین اساس از دایره مشمولیت بیمه سلامت خارج شدند.

مسوول بیمه گری و درآمد بیمه سلامت تربت حیدریه در ادامه گفت: هم اکنون ۱۳۰ هزار و ۹۵۲ نفر در این شهرستان در قالب پنج صندوق کارکنان دولت، بیمه روستایی، بیمه ایرانیان، بیماران خاص و سایر اقشار زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: از این تعداد ۱۲ هزار و ۹۹۱ نفر جزو کارکنان دولت، ۹ هزار و ۶۲۱ نفر بیمه شده سایر اقشار شامل خانواده شهدا و جانبازان، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و طلاب حوزه علمیه، ۷۷ هزار و ۳۰۴ نفر بیمه شده روستایی، ۱۸۸ نفر بیماران خاص و ۳۱ هزار و ۳۶ نفر در قالب صندوق بیمه ایرانیان زیر پوشش هستند.

حسین زاده با بیان اینکه تمام بیماران خاص تربت حیدریه زیر پوشش بیمه هستند، افزود: با توجه به نگاه خاص دولت سیزدهم، از بهمن پارسال هزینه‌های درمان ۱۰۷ بیماری صعب‌العلاج و خاص تحت پوشش قرار گرفته‌ است و تعداد این بیماران در حال افزایش است.

وی بیان کرد: بیمه ایرانیان نیز یکی از صندوق های زیر پوشش بیمه سلامت است و برای افرادی است که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند.
سازمان بیمه سلامت در سال ۱۳۹۳ با صدور نخستین بیمه نامه تحت نظر وزارت بهداشت و درمان به صورت رسمی شروع به کار کرد. بیمه سلامت صرفاً بر روی خدمات درمانی متمرکز است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha