۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85137848
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اورژانس کاشان ماهانه ۲۰۰ ماموریت با موتورلانس انجام می دهد+فیلم

کاشان- ایرنا- رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: سرعت در خدمت رسانی رمز اصلی و حیاتی خدماتدهی اورژانس است و از سال گذشته تاکنون اورژانس این شهرستان به ۲ دستگاه موتورلانس«آمبولانس موتوری» تجهیز شد و ماهانه ۲۰۰ ماموریت با این خودرو انجام می دهد.

دکتر حسین ریاحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرعت خدماتدهی در مسیرهای پرترافیک کاشان دغدغه ای است که همواره اورژانس با آن دست و پنجه نرم می‌کند و با توجه به اینکه این شهرستان سالانه میزبان هزاران نفر مسافر از اقصی نقاط کشور است و حضور این میزان مسافر و تردد خودرویی بالتبع تبعات و چالش هایی به همراه دارد که بروز حوادث نخستین مورد از این دست می باشد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر موتورلانس، یکی از امکانات به روز در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی  به شمار می رود که در ازدحام و شلوغی مسیرها، می تواند فرآیند خدمت رسانی را تسریع کند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان کرد: به طور تقریبی ۳۰ درصد ماموریت های این مرکز منجر به انتقال مریض به بیمارستان نمی شود که استفاده از موتورلانس به جای آمبولانس در این مواقع کارگشاست.

فیلم

ریاحی گفت: در حال حاضر ۲ دستگاه موتورلانس با اعتبار یک میلیارد تومان برای اورژانس کاشان تامین شده و بنا داریم در آینده تعداد بیشتری موتورلانس برای شهرستان های آران و بیدگل خریداری کنیم، چراکه با اضافه شدن موتورلانس های اورژانس ۱۱۵ زمان رسیدن بر بالین بیماران کاهش پیدا خواهد کرد.

وی افزود:همه  راننده های  موتورلانس کارشناس فوریت های پزشکی  هستند و از مردم تقاضا داریم در هنگام انجام ماموریت با موتورلانس ها همکاری کنند.

وی اظهار کرد: استقرار این موتورلانس ها در سرعت ارائه خدمات اورژانس به مصدومان حوادث به ویژه حوادث شهری بسیار تاثیرگذار است و نقش حیاتی دارد.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان کرد:موتورلانس ها به تمام تجهیزات امدادی  فوریت های پزشکی که ماشین های آمبولانس دارند، مجهز هستند، این موتورها از همان نوعی است که در کشورهای پیشرفته خدمات فوریت پزشکی ارائه می دهند.

ریاحی گفت: حضور تکنسین اورژانس با آمبولانس های موتوری به عنوان پیشران در موارد حیاتی ازجمله عملیات احیای بیمار و نیز برای ارزیابی حوادث مناسب است،این تکنسین ها می توانند با ارزیابی صحیح اولیه از وضعیت بیمار یا مصدوم و درخواست آمبولانس مناسب و کمک به انتقال صحیح بیمار به کاهش آمار تلفات کمک کنند.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

۲۸ پایگاه امداد و نجات شامل ۱۱ پایگاه شهری و ۱۷پایگاه جاده‌ای در منطقه کاشان با ۴۵ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و نزدیک به ۱۹۰ نفر نیروی عملیاتی و ستادی در اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کاشان به مردم منطقه خدمات ارایه می‌دهند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۶ کیلومتری کاشان و حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha