۲۸۰ متقاضی در دومین طرح ملی مسکن شهرستان سنقر جانمایی شده‌اند

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت: با توجه به نیاز مسکن در شهرستان سنقر و هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه‌های مربوطه، زمینی به مساحت ۱۳ هکتار تامین و طرح توسط مشاورین مسکن در کمترین زمان ممکن تهیه شد و ۲۸۰ واحد متقاضی در این پروژه جانمایی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «شمس‌الله خدادادی» روز پنجشنبه در حاشیه بازدید استاندار کرمانشاه از پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان سنقروکلیایی در جمع خبرنگاران افزود: در اجرای طرح‌ها تصمیم برآن شده که ساخت پروژه در قالب «گروه ساخت» انجام شود به صورتی که هر قطعه زمین به ۲ متقاضی تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه با استفاده از تسهیلات و سهم آورده خود متقاضیان و هماهنگی بنیاد مسکن با دستگاه‌های خدمات رسان پروژه پیش می‌رود، اظهار کرد: این پروژه نهایتا در ۱۸ ماه تکمیل و به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

خدادادی گفت: برای این طرح ۶۶ هزار متقاضی وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۷۰۰ متقاضی موثر هستند؛ ۳۶۰ نفر از متقاضیان این طرح را پوشش داده‌ایم الباقی متقاضیان نیز ساماندهی خواهند شد.

سراب سنقر ظرفیتی برای جذب گردشگر در شهرستان است

همچنین در ادامه سفر استاندار کرمانشاه به شهرستان سنقر و کلیایی، سراب این شهر از دیگر پروژه های مورد بازدید استاندار و هیات همراه بود که سرپرست فرمانداری شهرستان در این ارتباط توضیح داد: مجموعه پارک تفریحی سراب سنقر یکی از ظرفیت‌های گردشگری در شهرستان است که پذیرایی مهمانانی از خارج از استان نیز بود.

۲۸۰ متقاضی در دومین طرح ملی مسکن شهرستان سنقر جانمایی شده‌اند

«علی قربانی» افزود: اختلافاتی بین منابع طبیعی و شهرداری شهرستان بر سر مالکیت این مجموعه وجود دارد که در جلسه آتی مالک این مجموعه مشخص خواهد شد تا بتوان مجموعه‌ای درخور و شایسته برای پذیرایی از خانواده‌ها در فصل تابستان ایجاد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به تغیان رودخانه در این منطقه اگر کاوشهایی صورت گیرد امکان کشف غار نیز وجود دارد.

سرپرست فرمانداری سنقر و کلیایی در ادامه گفت: آب مصرفی روستاهای پایین دست و شهر نیز در فصل‌های کم بارش از این سراب تامین می‌شود و این مجموعه بسیار بکر است.

قربانی با بیان اینکه با توجه به احداث پل معلق و زیپ لایین در این مجموعه که در غرب کشور نمونه است می‌توان بستر مناسبی برای سرمایه گذاری در این مجموعه فراهم کرد، افزود: با توجه به معروف بودن کباب سنقر اگر سرمایه گذار مشخص شود می‌توان در این مجموعه رستوان و کبابسراهایی نیز احداث کرد.

تاکید استاندار بر تهیه یک طرح واحد در سراب سنقر

استاندار کرمانشاه نیز در حاشیه بازدید از این سراب تاکید کرد طوری نشود که ساخت و ساز ناهمگون و ویلا سازی بی بند و بار در این منطقه صورت گیرد.

«محمدطیب صحرایی» گفت: این نمونه گردشگری حدود ۵۰ هکتار محدوده دارد و چند دستگاه مانند شهرداری، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و میراث فرهنگی بر سر مالکیت آن ادعا دارند که باید در جلسه‌ای تکلیف آن مشخص شود تا سرمایه گذاری در این مجموعه صورت گیرد.

۲۸۰ متقاضی در دومین طرح ملی مسکن شهرستان سنقر جانمایی شده‌اند

حضور در گلزار شهدا و دیدار با خانواده های معظم شهدا، بازدید از طرح های مسکن ملی و سراب سنقر، حضور در جلسه شورای اشتغال و شورای اداری از جمله برنامه های استاندار و هیات همراه در این سفر است.

شهرستان سنقر و کلیایی با ۹۲ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال شرقی کرمانشاه واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha