۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85132924
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمبود آب آشامیدنی ۲ روستای شهرستان سامان رفع شد

۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۲
کد خبر: 85132924
کمبود آب آشامیدنی ۲ روستای شهرستان سامان رفع شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از رفع کمبود آب شرب روستاهای چم‌زین و چلوان شهرستان سامان خبر داد و گفت: با توجه به افزایش مصرف آب به دلیل گرمای هوا و ورود گردشگران این ۲ روستا با کمبود آب آشامیدنی مواجه شدند که این مشکل با تغذیه مخازن با تانکر سیار و توزیع آب برطرف شد.

به گزارش ایرنا، محمد کریمی روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: با استفاده از دانش فنی و تلاش مداوم پرسنل آب و فاضلاب استان طی یک هفته کار به صورت شبانه‌روزی با وجود مشغول بودن گروه‌های مختلف در جبهه‌های کاری دیگر، کمبود آب ۲ روستای چمزین و چلوان به صورت اساسی با دسترسی به آب پایدار برطرف شد.

وی به اقدامات انجام شده در خصوص رفع کمبود آب این ۲ روستا از توابع شهرستان سامان اشاره کرد و گفت: حفر چاهک با خاکبرداری وسیع با ماشین‌آلاتی نظیر بیل بکهو و بیل مکانیکی زنجیری به حجم حدود یک‌هزار مترمکعب به‌دلیل ریزشی بودن دیواره‌ها و کار در آب، تخلیه همزمان آب‌های زایشی بوسیله ادوات و کف‌کش‌ها، طراحی، تهیه و نصب کلکتورهای چهارگانه در محل هر کدام به طول ۶ متر، جوشکاری لوله‌ها و نصب اتصالات، نصب تابلو برق، نصب تجهیزات و نصب و راه‌اندازی پمپ شناور و تجهیزات سر چاهی از جمله این اقدامات است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با تشکر از همکاری شورای اسلامی و دهیاری‌های ۲ روستای چم‌زین و چلوان، خاطرنشان کرد: اعتبار هزینه شده برای این کار جهادی اضطراری ۲۰ میلیارد ریال بوده است.

کریمی افزود: با این کار جهادی و منسجم ۲ روستای چم‌زین و چلوان با ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت و ۶۰۰ خانوار از آب آشامیدنی سالم بهداشتی و پایدار بهره‌مند شدند این در حالی است که با ورود گردشگران جمعیت این روستاها به سه هزار و ۵۰۰ نفر هم نیز افزایش می‌یابد.

به گزارش ایرنا، شهرستان سامان در ۱۶ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha