طرح سوم انتقال آب اضطراری به شهرکرد در مراحل نهایی قرار دارد

شهرکرد_ ایرنا_ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: طرح سوم انتقال آب آشامیدنی اضطراری به شهرکرد در مراحل نهایی قرار دارد.

به گزارش بامداد پنجشنبه خبرنگار ایرنا، فردوس کریمی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران چهارمحال و بختیاری از طرح‌های پدافندی انتقال آب اضطراری به شهرکرد تاکید کرد: به‌دنبال تنش‌ها و مشکلات آبی استان و کاهش دبی چشمه کوهرنگ و کدورت آن، طرح‌های کوتاه‌مدت و ضربتی برای تامین آب آشامیدنی مرکز استان اجرایی شد.

وی افزود: در این مدت طرح اضطراری انتقال ۱۰۰ لیتر بر ثانیه آب آشامیدنی از عمان سامانی به شهرکرد از طریق یک کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده است.

کریمی تصریح کرد: همچنین طرحی دیگر پدافندی انتقال آب آشامیدنی اضطراری به شهرکرد برای جبران کمبود آب آشامیدنی مرکز استان و شهرها و روستاهای اطراف با ظرفیت ۱۵۰ تا ۲۰۰ لیتر بر ثانیه در دستور کار قرار گرفت.

وی یادآور شد: عملیات اجرایی این خط از سه روز قبل آغاز شده و اکنون در مراحل پایانی نصب ایستگاه‌های پمپاژ و پُست برق قرار گرفته است که تا فردا متصل می‌شود.

کریمی اظهار داشت: طرح انتقال آب از تصفیه‌خانه سامان چهارمحال و بختیاری به شهرکرد هم به‌عنوان یک طرح پدافندی انتقال آب آشامیدنی اضطراری به شهرکرد به‌طول ۱۲.۵ کیلومتر از بهمن‌ماه سال گذشته با ۲۰۰ لیتر بر ثانیه اجرایی شد که منبعی پایدار است.

به گزارش ایرنا، به‌سبب وقوع بارش‌های سیل‌آسا در چهارمحال و بختیاری، آب چشمه کوهرنگ که از چشمه‌های مهم و حیاتی این استان به‌شمار می‌رود از روز یکشنبه ۱۶ مردادماه جاری گل‌آلود و از مدار آب‌رسانی خارج شد و همین موضوع باعث ایجاد تنش آبی در هفت شهر و ۳۴ روستای استان شد.

بلافاصله وزیر نیرو، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب به‌همراه تیم‌های تخصصی را به چهارمحال و بختیاری اعزام کرد تا اقدام لازم برای رفع این مشکل انجام شود و سپس خود نیز با سفر به این استان از نزدیک مشکلات را به‌صورت میدانی بررسی کرد و راهکارهای لازم را برای رفع هرچه سریع‌تر مشکل در دستور کار قرار داد.

همچنین با فراخوان کردن تانکرهای آب‌رسانی سیار از سراسر کشور حدود ۷۰ تانکر به این چهارمحال و بختیاری اعزام و آب‌رسانی سیار در محله‌های این شهر انجام شد.

اضافه کردن ۱۵ حلقه چاه با اجرای ۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری، توزیع بیش از ۳۰۰ هزار بطری آب معدنی در محله‌ها، به‌کارگیری ۷۰ تانکر آب‌رسان، نصب پکیج کاهش گل‌آلودگی، تعبیه علمک برداشت آب از چاه‌های کشاورزی، اتصال خطوط آب‌رسانی موقت، کنترل کیفیت آب، آب‌رسانی شبانه، ایجاد حوضچه ته‌نشینی، فعال‌سازی ایستگاه تعادلی و افزایش ظرفیت برداشت آب از تصفیه‌خانه سامان بخشی از فعالیت‌ها و اقداماتی است که در روزهای اخیر برای رفع مشکل آب آشامیدنی شهرکرد انجام شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha