۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۲۲
کد خبر: 85132431
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شناسایی نقاط ضعف از اهداف برگزاری مانورهای امدادی است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی با اشاره به مانور امدادی دریاچه کوکبیه اراک گفت: شناسایی نقاط ضعف و تلاش برای رفع کاستی ها از اهداف برگزاری مانورهای امدادی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « فرزاد مخلص الائمه » روز سه‌شنبه در ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی، افزود: این مانور نتایج امیدوار کننده‌ای برای دستگاه‌های اجرایی استان به دنبال داشت.

وی بیان کرد: ۲۰۰ گروه امدادی با همکاری ۶۵۰ نفر در مانور امدادی کوکبیه استان مرکزی مشارکت کردند.

استاندار مرکزی گفت: در کنار کار تیمی، ضعف‌ها، مشخص و مدیران از نزدیک کار تیمی و نتایج را لمس می‌کنند و می‌توانند عملیات مشترک تیمی را رهبری کنند که نمونه آن انتقال کابل برق به بیمارستان ولیعصر(ع) اراک بود.

مخلص الائمه افزود: مدیران متولی در حوزه بحران باید از حالت اشتغال حاضر شدن پشت میزکار به مدیر جهادی تبدیل شوند و در خدمت رسانی به مردم رقابت کنند.

وی بیان کرد: فرمانداران استان نیز باید جلسات منظم مدیریت بحران را تشکیل دهند و خروجی این نشست‌ها، برای تبادل تجربه، قابل استفاده باشد.

استاندار مرکزی درباره ساختمان‌های ناایمن تذکر داد و گفت: این مشکل، پیامدهای اجتماعی به دنبال دارد و مسئولان باید همواره بر بررسی وضعیت ساختمان های ناایمن بیش از گذشته اهتمام داشته باشند.

مخلص الائمه افزود: در هر حادثه‌ای که منجر به خسارت می‌شود، نتیجه کم توجهی به نکات ایمنی است، مولفه مهمی که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: باید تدابیر لازم برای مکان‌یابی اردوگاه آموزش امدادی در استان اندیشیده شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی نیز گفت: دستگاه‌ها نسبت به برگزاری مانور درون مجموعه ای طبق دستورالعمل مدیریت بحران، اقدام کنند.

«امید محترمی» با اشاره به مانور اخیر افزود: ۲۵ دستگاه و ۶۵۰ نفر در مانور سیلاب استان مشارکت داشتند و ارزیابی مانور، مطلوب بود که سرعت و کیفیت مانور با استفاده از نیروهای زبده رضایت بخش گزارش شده است.

وی بیان کرد: سیل از نهمین مخاطرات به شمار می‌رود که مسیل‌ها به علت خشکسالی‌های اخیر با بارندگی تغییر کاربری یافته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: دستگاه‌هایی مانند جمعیت هلال احمر، شرکت گاز ، راهداری و برخی شهرداری‌های استان در مانور اخیر خوب عمل کردند و در مقابل برخی از دستگاه‌ها در اجرای مانور ضعیف عمل کردند که طبق قانون با آنها برخورد می‌شود.

محترمی افزود: استان در بخش‌هایی مانند جستجوی مصدومان زیرآوار کمی ضعیف است.

وی بیان کرد: استان مرکزی در سیل اخیر، دچاربارش همرفتی بود و همچنان این بارش‌ها به صورت پراکنده ادامه دارد و هشدار لازم اعلام می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: این بارش‌ها مقطعی و لحظه‌ای است که در بارش اخیر ۱۲ روستا و شهر تلخاب دچار خسارت شدند.

محترمی افزود: در سیل اخیر ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت به کشاورزی و زیرساخت های منطقه وارد شد و میزان آسیب به منازل حداقل بود.

وی به وضعیت مسیل و رودخانه‌های استان اشاره کرد و ادامه داد: سامان دهی مسیل و رودخانه‌های استان، نیاز ضروری است و باید با جدیت تمام توسط شهرداری‌ها انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: در حوزه آتش‌نشانی استان ضعیف است و برخی کمبودها در وسایل و تجهیزات وجود دارد.

محترمی افزود: از تیرماه ارزیابی شهرداری های استان انجام و تجهیزات و امکانات مورد نیاز خریداری می شود.

وی بیان کرد: تامین تجهیزات در دهیاری‌های استان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: شهرهای خنداب، شازند و محلات سالن مدیریت بحران ندارد و لازم است مکانی برای این بخش با کمک مسولیت اجتماعی واحدهای صنعتی ساخته شود.

محترمی افزود: ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت هر سوله مدیریت بحران به همراه تجهیزات نیاز است.

وی بیان کرد: فرونشست زمین در شهر توره محتمل است و تحقیق در این خصوص نیاز به اعتبار دارد که مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی باید آن را تامین کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha