۱۱ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۴۳
کد خبرنگار: 2451
کد خبر: 85129171
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتراض فلسطینی ها بر بی توجهی یونسکو به یهودی سازی قدس

تهران - ایرنا- کمیته اسلامی – مسیحی حامی قدس و مقدسات آن از سازمان یونسکو خواست به مسئولیت‌های خود عمل کرده و تنها به نظاره کردن به تعرضات اشغالگران به هویت، میرات تاریخی و تمدن شهر قدس اشغالی اکتفا نکند.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، کمیته اسلامی – مسیحی در واکنش به افتتاح آنچه «موزه قلعه داود» نامیده شده که در قلعه قدس در باب الخلیل اعتراض و اعلام کرد که این اقدام رژیم صهیونیستی به دنبال تغییر هویت تاریخی و تمدنی قدس است.

این کمیته افزود بر اتخاذ اقدامات قاطع برای توقف این گونه اقدامات متجاوزانه و حمایت از میراث تمدنی و فرهنگی شهر قدس تاکید کرده است.

کمیته اسلامی - مسیحی حامی قدس اادامه داد: اگر قلعه قدس که شاهدی بر تاریخ و تمدن عربی و اسلامی این شهر است، به موزه‌ای برای روایت جعلی یهودیان تبدیل شود به منزله تجاوزی وحشیانه به تاریح شهر قدس و تمدن آن است.

در بخش دیگری از بیانیه این کمیته آمده است، قلعه قدس و مسجد آن دو شاهد تاریخی و تمدنی بر عربیت این شهر مقدس بوده و تبدیل کردن آن به موزه‌ای توراتی و پوشاندن لباس یهودی به آن هیچ گونه حقانیت سیاسی یا مشروعیت تاریخی برای اشغالگران و روایت جعلی آنها در شهر قدس به وجود نیاورده و این قلعه مانعی برای یهودی سازی و شاهدی همیشگی بر توحش اشغالگران و تجاوز آنها به تاریخ این شهر مقدس باقی خواهد ماند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha