فیلم | پروانه‌ها در باد؛ در طبقه هشتم این بیمارستان چه خبر است؟
جانباز شیمیایی مهدی نعیمی بر روی تخت درمان، طبقه هشتم بیمارستان ساسان، ۱۴۰۲

تهران- ایرنا- حتما حکمتی در کار است؛ در روز تولد هشتمین امام همام(ره)؛ مستندی به نمایش در می‌آید که ماجراهای آن در طبقه هشتم یک بیمارستان در قلب پایتخت می‌گذرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، طبقه هشتم بیمارستان ساسان در بلوار کشاروز تهران، میزبان پروانه هایی است که یک عمر، گرد شمع میهن گشته اند و از سوختن نهراسیده اند. جانبازان شیمیایی، در دوران دفاع مقدس، جان به دست گرفتند و از خاک وطن دفاع کردند و پس از آن نیز، هر روز و هر لحظه، رنج های فراوان به جان خریده اند و سوغات ناجوانمردانه دشمن غربی را با خود حمل کرده اند.

در این طبقه، جانبازانی هستند که بی چشمداشت، آرام، متین و صبور، دردهایی را تحمل می کنند که کمتر کسی در دنیا، آن را تجربه کرده است و یارای تاب آوردن اش را دارد. دم و بازدم، به خستی از ریه‌های به شدت تنگ شده، وارد و خارج می شود و هر نفس که فرو می رود و بر می آید، با درد همراه است و ملال می‌آفریند.

با این همه، این فرشته‌های مهربان و دوست داشتنی، همچنان برایستاده‌اند و ادامه می‌دهند.

فیلم | پروانه‌ها در باد؛ در طبقه هشتم این بیمارستان چه خبر است؟
جانباز شیمیایی قهرمان کرمی به همراه همسر بزرگوارش، بیمارستان ساسان، 1402

در مستند حاضر، با سه تن از جانبازان بزرگوار شیمیایی و خانواده‌های صبور و سربلندشان به گفت وگو نشسته‌ایم و با برخی از عوامل بیمارستان ساسان نیز درباره مشکلات و دشواری‌های آنان، صحبت کرده‌ایم. نام مستند را هم «پروانه‌ها در باد» گذاشته‌ایم، تا یاد رشادت‌ها و ایستادگی‌های‌شان، در حد توان اندک‌مان، پاس بداریم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha