شکوه شهادت در آینه نگاه شهید جمهور

تهران- ایرنا- آیت الله رئیسی دل در گرو شهیدان داشت و برای پاسداشت مقام این عزیزان در مواجهه با فرزندان و والدین شهدا همت می‌گماشت؛ وقتی در مراسم بزرگداشت و یادبودها با خانواده شهدا و ایثارگران مواجه می‌شد، بر سر دختران و پسران آنها بوسه می‌زد تا به آنها دلگرمی بدهد و به خانواده‌های‌شان بگوید شما تنها نیستید.

به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مراسم بزرگداشت شهدا، روح ملکوتی قهرمانان ملی را در مراسم حاضر می‌دانست و از آنها مدد می‌گرفت و با تواضع می‌گفت: من چگونه از شهیدی سخن بگویم که خود سخن، پیام و فریاد دارد. گوش شنوا می‌خواهد که سخن و پیام شهید را بشنود.

وی از زمانی که تصدی مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده داشت تا وقتی در مسند رئیس جمهوری قرار گرفت، همواره با خانواده شهدا دیدار می‌کرد و ظهور و بروز آیت الله رئیسی در سپهر سیاست، چیزی از مردم‌داری و محروم‌نوازی سید محرومان نکاست، عین فروتنی و مثل تقوا بود.

آیت‌الله رئیسی شهدا را بزرگترین سرمایه‌های کشور و پشتوانه نظام جمهوری اسلامی می‌دانست و می‌گفت: شهدا از نخستین کسانی بودند که مسیر ترسیم شده از سوی امام خمینی (ره) برای جمهوری اسلامی را پیمودند و خون آنان همواره چراغ راه ما برای پیمودن این مسیر نورانی است. پیام شهدا به خدمتگزاران کشور، خدمت خالصانه و باز کردن گره‌های زندگی مردم با اتکال به خدا و تکیه به داشته‌ها و توانمندی‌های کشور است و این توصیه اکنون سرلوحه دولت سیزدهم است.

وی وجه اشتراک وصیت‌نامه شهدا را پیروی از ولی فقیه در مسیر دفاع از دین و انقلاب اسلامی عنوان و تاکید می‌کرد: امروز همچنان پیام شهدا در فضا طنین‌افکن است و گوش شنوا می‌خواهد. شهدای ما ادامه دهندگان راه نورانی شهدای عاشورا هستند. عاشورا زنده ماند، چون انسان‌ساز و تحول‌آفرین است و گذر زمان یا عوامل دیگر نمی‌تواند یاد عاشورا را از اذهان پاک کند. از همین رو یاد و راهِ شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود.

شکوه شهادت در آینه نگاه شهید جمهور

حاج قاسم شهادتش را از امام رضا (ع) گرفت

آیت الله رئیسی پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی پرورش یافته نظام جمهوری اسلامی و سند حقانیت این نظام است. بزرگترین کار این شهید والا مقام شکستن هیمنه آمریکا بود. شهید سلیمانی شخصیتی بود که هم هویت‌ساز بود و هم احیاگر هویت اسلامی. او نه فقط برای مردم ایران بلکه برای منطقه هویت ایجاد و آن را تثبیت کرد. او با همه وجود ایستاد که عراقی، سوری، ایرانی، افغانی، یمنی، مسلمان و مسیحی هویت خود را فراموش نکند و بداند آنچه شخصیت و عزت او را رقم می‌زند هویت یک انسان است.

وی افزود: حاج قاسم آن روزی که برای غبارروبی داخل مضجع نورانی حضرت رضا شد، حال دگرگونی داشت و شهادتش را همان‌جا از آقا گرفت؛ کاش قسمت ما هم بشود.

خادم الرضا در قامت رئیس‌جمهور تا لحظه آخر خادم بود و جانش را پای خدمت داد. دنیا بداند مکتب اهل بیت (ع) چنین خادمانی دارد که برای خدمت جان می‌ دهند.

رئیسی شیفته شهدا بود و با روحیه‌ای خستگی‌ناپذیر و شجاعتی مثال زدنی مصداق عملی مجاهدت در راه خدمت به مردم بود و در نهایت در همین مسیر به مقام والای شهادت نائل شد. شهادت پاداش مجاهدان راستین و خدمتگزاران حقیقی دین و آئین و سرزمین است.

شکوه شهادت در آینه نگاه شهید جمهور

شرمنده خون شهدا نشد

با آسمانی شدن او عموم مردم به ویژه خانواده های شهدا به سوگ نشستند و در رثای او سخن‌ها گفتند. عقیله ملازاده مادر شهید محمود رادمهر از شهدای مدافع حرم گفت: وقتی با آیت‌ الله رئیسی روبه‌رو شدم، او گفت «امیدواریم شرمنده خون شهدا و خانواده‌های آنها نباشیم» او شرمنده خون شهدا نشد.

محمدعلی کریمی داماد خانواده شهید حسین یوسفی هم به نیکی از رئیس جمهور یاد کرد و اظهار داشت: دیدار آیت‌الله رئیسی با والدین و بستگان شهدای امنیت و سرکشی به خانواده‌های آنان باعث دلگرمی و قوت قلب آنها شده بود. او بسیار مردمدار و مردم‌دوست بود و همه از شهادت او متاثر شدند.

پروین ملک‌نژاد همسر شهید احمد بابایی هم گفت: با اینکه پایم را عمل کرده‌ام از فرزندانم خواستم برای تشییع پیکر رئیس جمهور در تهران، مرا به مراسم ببرید.

وی افزود: یک بار با یکی از دوستانم در صحن امام رضا (ع) بودم که یکباره دیدم آیت الله رئیسی بدون تشریفات مانند مردم عادی با دو نفر وارد صحن انقلاب شد؛ آن زمان او نامزد ریاست جمهوری شده بود. در گوشه‌ای ایستاد و بعد از سلام دادن به آقا و عرض ارادت صحن را ترک کرد.

وی اظهار داشت: قسمت بود که رئیس جمهوری در راه خدمت به مردم این‌گونه شهید شود. از طرف ما و خانواده شهدا به خانواده او تسلیت بگویید.

شکوه شهادت در آینه نگاه شهید جمهور

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه -۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳- در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهوری بودند.

مراسم تشییع پیکر شهید رئیسی و همراهان شهیدشان روز سه شنبه -اول خرداد- در تبریز و قم و روز چهارشنبه -دوم خرداد- در تهران برگزار شد و آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب بر پیکر این شهیدان خدمت نماز خواندند؛ تشییع پیکر این شهدای والامقام در ادامه روز پنجشنبه -سوم خرداد- در بیرجند و مشهد برگزار شد؛ پیکر شهید رئیسی در حرم مقدس امام هشتم (ع) به خاک سپرده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha