معاون قرارگاه حمزه سیدالشهدا: جوانان مومن از مولفه‌های اقتدار جمهوری اسلامی هستند

اردبیل - ایرنا - معاون قرارگاه حمزه سیدالشهدا گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند جوانان مومن و انقلابی ایران از مولفه‌های اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

به گزارش ایرنا ، سردار کریم علی‌نژاد روز سه‌شنبه در مراسم پیش اجلاسیه کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید اردبیل در شهرستان نیر با اشاره به رونمایی از موشک جدید از سوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: چنین دستاوردهایی موهون جوانان مومن و انقلابی است ، درود بر عزت و شرف ملت ایران که چنین فرزندانی تربیت کردند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل با اشاره به سیاست‌ها و اقدامات خصمانه دشمنان ملت ایران در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: راهبرد دشمن جلوگیری از پیشرفت علمی ملت ایران است و تمام شبکه جاسوسی کشورهای غربی دنبال این هستند که با کسب اطلاع از میزان این پیشرفت‌ها از تداوم و گسترش آن جلوگیری کنند.

وی همچنین با اشاره به توافق برجام بین ایران و کشورهای غربی افزود: از تعهدات غربی‌ها در این توافق‌نامه ارائه تکنولوژی و سرمایه در ایران بود ، اما آنها نه اجازه دادند پول و نه تکنولوژی به ایران منتقل شود ، تمام تلاش آنها این بود ایران مصرف‌گرا باشد و بتوانند نفوذ خود را تداوم بخشند.

معاون قرارگاه حمزه سیدالشهدا با بیان اینکه این رویه غربی‌ها از گذشته وجود داشته است، ادامه داد: عهدنامه‌هایی مانند ترکمنچای توسط عوامل نفوذی غربی علیه ملت ایران و به نفع کشورهای غربی امضا شده است.

سردار علی‌نژاد یکی از اهداف اصلی جنگ تحمیلی صدام علیه ملت ایران را تجزیه ایران و تضعیف انقلاب اسلامی دانست و افزود: هدف دشمنان این بود که انقلاب اسلامی و تفکر مکتبی مبتنی بر پیامبر اکرم و اهل بیت (ع) در کشورهای منطقه نفوذ نکند و در ادامه ایران را نابود کنند.

وی یادآورشد: برنامه صدام این بود که خوزستان را اشغال کند ، ظرف یک هفته در تهران رژه برود اما دیدند که نه ملت ایران همان ملت سابق است و نه رهبر همان رهبران گذشته و دیدند که ملت ایران با اتکا به مکتب اسلام چگونه در مقابل آنها مقاومت کرد.

معاون قرارگاه حمزه سیدالشهدا با بیان اینکه بسیجیان برای هر وجب از خاک کشور تعصب و غیرت داشتند، افزود: هم امام خمینی (ره) و هم ملت ایران دشمن را می‌شناختند و با اتکا به مکتب الهام‌بخش اسلام فرزندانی تربیت کرده و تحویل جامعه دادند که از ایران و نظام اسلامی حفاظت و صیانت کردند.

وی با بیان اینکه تاریخ دوران دفاع مقدس سرشار از خاطرات شهداست، تصریح کرد: وقتی قطعنامه ۵۹۸ پذیرفته و آتش‌بس بین ۲ طرف برقرار شد، در منطقه مرزی دوپازا در سردشت یک بسیجی وقتی دید عراقی‌ها روی میله مرزی پرچم زده‌اند ، در دامنه ۵۰ متری عراقی‌ها پرچم ایران را نصب کرد و صلح‌بانان سازمان ملل را تهدید کرد که اگر پرچم عراق از میل مرزی پایین‌تر نیاید علیه ارتش عراق اقدام می‌کند تا اینکه آنها هم مجبور شدند پرچم خود را در فاصله ۵۰ متری از میله مرزی پرچم نصب کنند.

ارتش با عملیات‌های پیروزمندانه به اعتماد امام خمینی پاسخ داد

این یادگار دوران دفاع مقدس در ادامه گفت: تنها ۲ ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۹ فروردین ۱۳۵۸ حضرت امام خمینی (ره) ارتش جمهوری اسلامی را تثبیت کرد و بر دهان کسانی زد که می‌گفتند ارتش را منحل کنید. ارتش هم با عملیات‌ پیروزمندانه در دفاع مقدس به اعتماد امام خمینی (ره) پاسخ داد و همزمان با سایر نیروهای مسلح و به عنوان لشکر واحد، سنگر به سنگر و خاکریز به خاکریز از کشور دفاع کرد.

سردار علی‌نژاد افزود: دومین اقدام راهبردی امام خمینی در دوم اردیبهشت سال ۱۳۸۵ یعنی سه روز بعد از تثبیت ارتش جمهوری اسلامی با صدور فرمان تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکل گرفت.

معاون قرارگاه حمزه سیدالشهدا گفت: امام خمینی (ره) می‌دانستند که دشمنان قسم‌خورده دنبال تجزیه و فروپاشی ایران هستند ، برای همین در پنجم آذر ۱۳۵۸ و بعد از تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را داد ، درود بر ملت ایران که به فرمان امام لبیک گفت و هر جا که نیاز به دفاع از انقلاب بود در صحنه حاضر شد.

وی یادآورشد: حدود ۹ ماه از زمان شروع جنگ در سال‌های اول به علت خیانت بنی‌صدر شاهد سقوط شهرها و بی‌دفاع ماندن مردم بودیم ، اما پس از عزل بنی‌صدر ، عملیات‌ پیروزمندانه مختلف از جمله ثامن‌الائمه ، فتح‌المبین ، طریق‌القدس و بیت‌المقدس برگزار شد و ملت ایران با فرماندهی امام خمینی (ره) در کنار نیروهای مسلح با اتحاد و شور انقلابی از انقلاب اسلامی دفاع کردند.

سردار علی‌نژاد تصریح کرد: در این سال‌ها برخی مواقع برخی از خواص متوقف شدند ، اما شهدای ما آبرومندانه همه سختی‌ها را تحمل کردند و عزت و آبرو تقدیم ملت ایران کردند.

معاون قرارگاه حمزه سیدالشهدا با اشاره به اغتشاشات سال گذشته اظهار کرد: ملت غیور ایران در اغتشاشات اخیر جواب دندان‌شکن و محکم به غربی‌ها و کسانی داد که برای تجزیه و نابودی ایران برنامه‌ریزی کرده بودند و ملت ایران اینها را ناکام گذاشت.

این مقام نظامی کشورمان یادآورشد: در رژیم گذشته محمدرضا شاه پهلوی بحرین را داد و اولین دولتی بود که بحرین را به رسمیت شناخت ، در حالی که جوان بسیجی ما در دامنه دوپازا کردستان اجازه نمی‌دهد پرچم عراق در حتی میل مرزی نصب شود.

وی شهدا را مقاوم ، استوار و نفوذناپذیر عنوان کرد و گفت: ما با مقاومت ، ایثار و فداکاری در دوران هشت سال دفاع مقدس بعد از فتح خرمشهر هم خودمان یاد گرفتیم و هم آن را به دیگران یاد دادیم ، طوری که امروز هم شهدا و جوانان ما الگوی جوانان کشورهای جهان اسلام و مستضعف هستند.

سردار علی‌نژاد ادامه داد: سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی لشکر واحد سپاه اسلام را تشکیل داد و گروه‌های مقاومت که بعضا با هم اختلافاتی داشتند را در کنار هم قرار داد و گروه‌های مقاومت در یک جبهه قرار گرفتند ، امروز هم موفقیت‌ها و پیروزی‌های ما به برکت خون پاک شهداست.

به گزارش ایرنا ، معاون قرارگاه حمزه سیدالشهدا در بدو ورود به نیر با استقبال فرماندار و دیگر مسئولان به خانواده‌های شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha