مرحله دوم طرح شاداب‌سازی مدارس اردبیل آغاز شد

اردبیل - ایرنا - مرحله دوم طرح بهسازی و شاداب‌سازی مدارس کشور، موسوم به طرح شهید عجمیان با مشارکت دستگاه‌های دخیل از جمله سازمان نوسازی و تجهیز مدارس با هدف انتقال فرهنگ کار مجاهدانه به دانش‌آموزان در استان اردبیل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دبیر اجرایی طرح شهید عجمیان وزارت آموزش و پرورش روز دوشنبه در آیین آغاز مرحله دوم طرح شهید عجمیان در مدرسه هانیه شهرستان اردبیل اظهار کرد: مرحله دوم این طرح امروز از این استان آغاز شد و مهم‌ترین هدف آن در کنار شاداب‌سازی مدارس، تربیت دانش‌آموزان برای دریافت فرهنگ کار مجاهدانه و تلاش فی سبیل‌الله است و از سپاه و بسیج انتظار داریم گروه‌های جهادی خود را وارد مدارس کنند و آموزش و پرورش نیز از این گروه‌ها استفاده کند.

محمدرضا عامریان ادامه داد: ۹ کارگروه در قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر فعال است و این قرارگاه تسهیلگر فعالیت این کارگروه‌هاست و نگاه ما به کارها، کار جهادی است و زمانی کار جهادی شکل می‌گیرد که مدیر و معلم، آستین بالا زده و وارد میدان کار و تلاش شوند.

او گفت: کارگروه اصلی قرارگاه، کارگروه رصد فعالیت‌هاست و مدیران کل باید استانداران و اعضای شورای اسلامی شهرها را بر سر طرح و پروژه ببرند و همه امکانات بسیج شود تا کارهای نیمه‌تمام به سرانجام برسد و طرح مولدسازی نیز در این راستا بسیار مفید است.

دبیر اجرایی طرح شهید عجمیان وزارت آموزش و پرورش افزود: مدرسه‌سازی فقط کافی نیست و خیران مدرسه‌ساز باید مدرسه یاری را نیز راه‌اندازی کنند و مراد از آن ، کمک در مسائل فرهنگی است و در این حوزه نیز به خیران و گروه‌های جهادی نیازمند هستیم و نیاز ما به کمک‌های فکری و فرهنگی، خیلی بیشتر از نیاز به اعتبارات است.

مرحله دوم طرح شاداب‌سازی مدارس کشور در اردبیل آغاز شد

اجرای سرود با لباس محلی از بخش‌های دیگر این آیین بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha