انجام نخستین جراحی شیمی درمانی تومور استخوانی در لرستان

خرم‌آباد - ایرنا - رییس بیمارستان آیت‌ الله مدنی خرم‌آباد گفت: نخستین جراحی شیمی درمانی منحصر به‌فرد تومور استخوانی در این بیمارستان با موفقیت انجام شد.

به گزارش ایرنا دکتر آرش امین روز دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد: بیمار ۱۰ ساله اعزامی از استان فارس به بیمارستان شهید آیت الله مدنی با مورد تشخیص تومور استخوانی(استئوسارکوم)، تحت شیمی درمانی داخل شریانی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: عمل شیمی درمانی داخل شریانی و "کموامبولیزاسیون" تومور استخوانی اندام فوقانی که مقاوم به درمان‌های رایج بود به دلیل قرارگیری تومور در قسمت انتهایی دست و سختی دسترسی به شبکه عروقی تومور، عمل منحصر به‌فردی بود.

وی ادامه داد: امیداست این بیمار که در خطر امپوتاسیون(قطع) اندام فوقانی بود، بتواند با جلساتی از این نوع عمل، به مسیر کلاسیک درمان برگردد و از قطع اندام بیمار پیشگیری شود.

دکتر امین گفت: این عمل توسط تیم حاذق دکتر "آرش امین"، متخصص قلب و فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی و CT آنژیوگرافی و دکتر" بابک عبدالکریمی"، فوق تخصص خون و آنکولوژی اطفال و با همکاری پرسنل انکولوژی و بخش کت لب با موفقیت انجام شد.

وی بیان کرد: این بیمارستان با توجه به دارا بودن تجهیزات به روز پزشکی در حوزه قلب و عروق و وجود فوق تخصص های مختلف حوزه قلب، خون و آنکولوژی، نقش شایانی در خدمت رسانی موثر، کم هزینه و فوری به شهروندان و استان های مجاور دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha