هلال احمر به منازل مسکونی دچار آبگرفتگی روستای حاج سیران زنجان امداد رسانی کرد

زنجان - ایرنا - سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بر اثر سیل شامگاه شنبه در روستای حاج سیران پنج واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شد که توسط تیم‌های امدادی و عملیاتی هلال احمر تخلیه شد.

حکمت اله هاشمی شامگاه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه ساعت ۱۸ امروز از سوی دهیار روستای حاج سیران به ندای امداد گزارش شد.

وی اظهار کرد: بلافاصله یک تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات عوارضی زنجان - قزوین، ۲ تیم پشتیبان از هلال احمر شهرستان زنجان و تیمی از مرکز امدادی استان به این روستا اعزام شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: برای این امدادرسانی ۱۲ نیروی عملیاتی همراه با ۲ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه خودروی عملیاتی کمک دار بکارگیری شد.

هاشمی تاکید کرد: علاوه بر این خودروهای بکارگیری شده با استفاده از سه دستگاه پمپ آب و یک دستکاه کف کش تخلیه آب منازل روستایی انجام شد.

وی یادآور شد: عملیات امدادی برای هموطنان آسیب دیده از این سیل تا ساعت ۲۱:۳۰ امشب ادامه داشت.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: وسایل معیشت مورد نیاز برای پنج خانواده آسیب دیده از سیل توزیع خواهد شد.

هاشمی از هم استانی ها خواست، در صورت گرفتار شدن حوادث و بلایا در هر ساعت از شبانه روز برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان نیز در این خصوص گفت: متاسفانه بارش‌های رگباری در ۲ روستای حاج سیران و سالار آباد مشکلاتی را بوجود آورد.

صفی اله کرامتی افزود: در این حادثه یک پیرمرد ۸۰ ساله به دلیل قرار گرفتن در مسیر سیل روستای سالار آباد جان خود را از دست داد که با همکاری دستگاه‌های امدادی جسد وی پیدا و به خانواده‌اش تحویل شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha