کودکان و نوجوانان اردبیل دهه کرامت را گرامی داشتند

اردبیل - ایرنا - دهه‌ کرامت، سالروز حماسه‌ فتح خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی با برگزاری ویژه برنامه "با کریمان" در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گرامی داشته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل، عصر پنجشنبه در ویژه برنامه با کریمان در سالن شاهد کانون، حضرت فاطمه معصومه (س) را یکی از بانوان گرانقدر عالم اسلام، توصیف کرد و گفت: ایشان کریمه اهل بیت(ع) است و به سبب جایگاه خاص خود، یکی از شفاعت کنندگان در آخرت خواهد بود.
ملیحه ملک‌زاده فرد با بیان اینکه دختران این سرزمین باید از منش و خصوصیات رفتاری و اخلاقی آن حضرت الگو بگیرند، تاکید کرد: باید سیره عملی، رفتاری و اخلاقی حضرت معصومه (س)، برای شناخت و آشنایی بیشتر فرزندان تبیین شود تا عزیزمان با پیوند با این بانوی متقی، در مسیر اسلام گام بردارند.
وی همچنین حماسه آزادسازی خرمشهر را نشات گرفته از قدرت ایمان و تقوی ملت ایران دانسته و افزود: در سایه ایمان به نصرت الهی، و توسل به اولیای الهی، حماسه سوم خرداد توسط رزمندگان جان بر کف رقم خورد.
حجت الاسلام محمدباقر غلامی، نایب رییس مجمع کانون فرهنگی تبلیغی کشور نیز با تبریک مناسبت‌های دهه کرامت و سالروز آزادسازی غرورانگیز خرمشهر، دختران را هدیه‌ بی نظیر خداوند توصیف کرد.
وی خطاب به مادران حاضر در این مراسم گفت: فرزندان خود را مسئولیت پذیر تربیت کنید زیرا همین نسل در سال‌های نه چندان دور، مسئولیت کشور را برای پیشرفت و آبادانی به عهده خواهند گرفت.
حجت الاسلام غلامی در گرامیداشت روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی با مرور خاطره ای از زندگانی شهید نوجوان مرحمت بالازاده، خاطرنشان کرد: شهدای نوجوان همراه با رزمندگان دیگر با درک موقعیت کشور در زمان حمله اشغالگرانه رژیم بعثی عراق، در حفظ حریم کشور، حماسه ای بزرگ خلق کرده و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک میهن توسط متجاوزان جدا شود.
وی افزود: کودکان و نوجوانان کشور باید این رویدادهای تاریخی را بشناسند و با درس‌خواندن و رعایت موازین شرعی به خصوص حجاب، ادامه دهنده راه شهیدان باشند.
پخش نماهنگ، اجرای مسابقه و سرود توسط اعضای دختر مرکز فرهنگی هنری شماره چهار کانون اردبیل از بخش‌های متنوع این مراسم بود و در پایان از اعضای فعال مراکز کانون اردبیل و برگزیدگان فراخوان‌های ملی با اهدای جوایزی تجلیل به عمل آمد.

۳۱ اردیبهشت تا دهم خرداد ماه به مناسبت سالروز ولادت حضرت معصومه (س) روز دختر و دهه کرامت نامگذاری شده است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با داشتن اعضای متعدد و شعبه‌های مختلف در مرکز شهرستان‌های این استان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha