برترین‌های جشنواره شعر استانی شهرخدا در اردبیل تجلیل شدند

اردبیل - ایرنا - شاعران برتر جشنواره شعر استانی شهر خدا در اردبیل همزمان با ۳۱ خرداد ماه سالروز شهادت دکتر چمران، در آئینی با حضور استان این استان معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا در آئین اختتامیه جشنواره شهر خدا که عصر سه شنبه در سالن اجتماعات پارک بانوان اردبیل ترتیب یافت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان ویژگی بارز این جشنواره را استقبال نوجوانان و استعدادهای جوان اعلام کرد.

عبدالله بحرالعلومی گفت: جشنواره شعر شهر خدا به یاد آزادسازی خرمشهر عزیز، هر سال در موضوعات متنوعی برگزار می شود و این آئین به ادبیات و شعر اختصاص داشت و احترام به سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل نیز از هدف های آن بود.

وی به ورود بیش از ۵۰ شعر در گروه سنی نوجوانان و بیش از یکصد شعر از سنین جوان و بالاتر به دبیرخانه جشنواره خبر داد و افزود: در پس جمله امام راحل یعنی " خرمشهر را خدا آزاد کرد" معنی و محتوای عمیقی نهفته است و افراد بی اعتقاد به معنویات نیز به آمیخته بودن نام خرمشهر با غیرت و تعصب دینی و ملی معترف هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به وجود نظر و عنایت الهی در آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و ادامه داد: خونین شهر به بهای خون شهدا آزاد شد و اکنون سرودن از دل و جان درباره آن، ذوق و عنایت خاصی می طلبد و نصیب هر شخص نمی شود.

شهاب الدین وطندوست شاعر و از داوران جشنواره شعر شهر خدا نیز در این آئین گفت: با وجود اینکه این برنامه در سطح استانی برگزار شد، اما شاعران نامداری از خارج از استان و از رشت، ملایر، بروجرد و هرمزگان شعرهای خوبی به دبیرخانه ارسال کرده بودند اما به خاطر استانی بودن برنامه، به بخش داوری وارد نشدند.

در ادامه این جشنواره، تنی چند از شاعران درباره خرمشهر و حماسه رزمندگان ایران در آزادسازی آن شعر خواندند و سپس از برترین شاعران جشنواره با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد.

سید سعید اطهر نیاری شاعر و مجری این جشنواره، برگزیدگان شعر نوجوان را به ترتیب اولویت نرجس احمدی، فاطمه شیخی و اسما عالی و برترین های بخش فارسی سنین بالای نوجوان را به ترتیب امیرحسین زارعیان، احسان محمدی و موسی فتحی اعلام کرد.

او برترین شاعران بخش ترکی سنین بالای نوجوان را نیز به ترتیب میلاد فتحی، احمد فرید و لیلا معصوم زاده نام برد.

برترین‌های جشنواره شعر استانی شهرخدا در اردبیل تجلیل شدند

استان اردبیل با داشتن انجمن ها و تشکل های ادبی متعدد در مرکز و شهرستان ها، از شاعران صاحب اثر بسیاری در حوزه شعر مقاومت و ایثار و شهادت برخوردار است و جشنواره ها و همایش های ادبی مختلفی در آن برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha