۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۹
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85121825
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بشرویه خواستار ارتقای بیمارستان این شهر شد

بیرجند - ایرنا - امام جمعه بشرویه خواستار ارتقای بیمارستان ۳۲ تختخوابی این شهر به ۱۰۰ تختخوابی شد و گفت: بیمارستان فعلی جوابگوی نیاز مردم نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام علیرضا زارعی روز پنجشنبه در سومین یادواره سرداران و ۱۵۴ شهید شهرستان بشرویه که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه امروز شواهد و قراینی وجود دارد که شهرستان بشرویه مورد بی‌مهری‌های متعدد و در بن‌بست قرار گرفته است.

وی افزود: ساخت جاده بشرویه - طبس با اعتبارات قطره چکانی در حال انجام است، تصویب ادامه جاده به سمت بجستان، ۱۳۰ کیلومتر فاصله استان‌های جنوبی را به مشهد مقدس کوتاهتر می‌کند.

وی با اشاره به ضعف زیرساخت‌های آموزشی، بهداشتی، ورزشی و فرهنگی در شهرستان بشرویه، گفت: این ضعف زیرساخت‌ها به گونه‌ای است که جوانان این منطقه از کمترین امکانات برخودار هستند.

امام جمعه بشرویه عنوان کرد: پروژه‌های نیمه تمام زیادی در سطح شهرستان داریم که بیش از ۱۰ سال بلاتکلیف مانده است که لازم است حضرتعالی عنایت ویژه‌ای در خصوص حل مشکلات و اتمام این پروژه‌ها داشته باشید.

حجت الاسلام زارعی با تاکید بر اینکه با تداوم خشکسالی‌ها کشاورزان و دامداران ما در آستانه ورشکستگی هستند، بیان کرد: قریب به ۹۰ درصد مردم شهرستان بشرویه در زمینه دامداری و کشاورزی فعالیت دارند که امروز با مشکلات و چالش‌های زیادی مواجه هستند و امیدواریم که مسئولان ما به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به وجود ۳۳ معدن در شهرستان بشرویه گفت: باید در خصوص فرآوری این معادن در راستای اشتغال جوانان توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

حجت الاسلام زارعی با ذکر این نکته که باید عنایت ویژه نسبت به طرح نهضت ملی مسکن صورت گیرد، عنوان کرد: چرا که قیمت‌های نجومی مسکن در شهرستان بشرویه خود نتیجه بی‌توجهی به حوزه مسکن در گذشته است و تقاضای ما این است که نگاه ویژه‌ای به مسئله مسکن جوانان شود.

وی تصریح کرد: در حوزه مسکن عقب ماندگی‌های زیادی داریم، مسئولان آن روز طرح‌های مسکن را مسخره می‌کردند در حالی که خودشان آجر روی آجر نگذاشتند اما امروز شاهد هستیم که دولت در شهرستان‌‎های مختلف زمین برای ساخت مسکن واگذار می‌کند.

امام جمعه بشرویه به اقدامات خوبی که در سطح کشور و در شهرستان بشرویه در طول عمر نظام و دولت سیزدهم انجام شده است گفت: امروز دولت و مجلس ما انقلابی است که اگر دست به دست هم دهند، سخت‌ترین و بحرانی‌ترین شرایط را تبدیل به فرصت خواهند کرد.

حجت الاسلام زارعی اظهار داشت: در همین مدت کوتاه فعالیت دولت سیزدهم زیرساخت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف از جمله دوبانده شدن محورهای مواصلاتی در شهرستان ایجاد شده که تقاضای ادامه‌دار بودن این فعالیت‌ها است.

وی با بیان اینکه در شهرستان بشرویه روستایی بالای ۲۰ خانوار بدون زیرساخت آب، گاز و برق نداریم، عنوان کرد: زلزله و قطعی گاز ۲ بحران جدی بشرویه بود که باید به خوبی مدیریت شود.

حجت الاسلام زارعی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حضرتعالی گام‌های موثری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برداشته‌اید و بارها عملکرد شما مورد تایید و توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته‌ است، همچنین مقام معظم رهبری بارها رمز موفقیت این سردار عزیز را انقلابی و جهادی بودن معرفی کرده‌اند.

وی عنوان کرد: مردم بشرویه مردمی بسیار باصفا، باوفا، پایه کار نظام، مومن و انقلابی هستند که تقدیم ۱۵۴ شهید گواه بر این مطلب است، علاوه بر این حضور نزدیک به سه هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس با توجه به جمعیت محدود شهرستان در آن برهه زمانی خود گواه بر این مطلب است.

امام جمعه بشرویه افزود: حضور مردم به خصوص جوانان منطقه در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی، نمازهای جمعه و جماعت و راهپیمایی‌ها نشان از انقلابی بودن مردم شهرستان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی صبح پنجشنبه در آغاز سفر یکروزه به خراسان جنوبی وارد بشرویه شد و مورد استقبال استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان قرار گرفت.

وی در سومین کنگره سرداران و ۱۵۴ شهید بشرویه شرکت کرد و در ادامه برنامه ‌راهی شهرستان طبس شد.

قالیباف عصر امروز برای شرکت در نشست شورای اداری به شهرستان طبس سفر می‌کند.

خراسان جنوبی با جمعیت بیش از ۸۰۰ هزار نفر، ۲ هزار شهید را تقدیم انقلاب و میهن اسلامی کرده است.

این استان ۱۱ شهرستان دارد و بشرویه در ۳۰۰ کیلومتری شمال بیرجند قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha