۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۶
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85121663
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نیروگاه خورشیدی آموزشکده فنی شیروان به بهره برداری رسید

بجنورد-ایرنا- نیروگاه خورشیدی آموزشکده فنی و حرفه‌ای شیروان با توان تولیدی برق ۱۰ کیلو وات امروز (پنجشنبه) با حضور استاندار خراسان شمالی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، نیروگاه خورشیدی آموزشکده فنی و حرفه ای شیروان در فضایی به وسعت ۶۰ متر مربع با هدف برگزاری کارگاه های آموزشی برای دانشجویان و کمک به تامین برق مصرفی آموزشگاه راه اندازی شده است.

برای ساخت این نیروگاه در قالب ۱۸ پنل بیش از ۱۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

استاندار خراسان شمالی در آیین بهره برداری از این نیروگاه خورشیدی، گفت: امروزه در دنیا با توجه به محدود بودن سوخت های فسیلی و ذخایر زیر زمینی و حفظ محیط زیست باید به سمت استفاده از انرژی های پاک رفت.

محمدرضا حسین نژاد افزود: برای بدست آوردن برق باید از پنل های خورشیدی کمک گرفت زیرا این نیروگاه ها علاوه بر حفظ محیط زیست، موضوعات پدافند غیرعامل را نیز به درستی مدیریت می کنند.

وی تاکید کرد: انرژی خورشیدی در تولید برق و گرما در مناطقی که به شبکه‌های معمول انرژی دسترسی ندارند و همچنین در تقطیر آب برای تولید آب آشامیدنی نقش کاربردی دارد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی اضافه کرد: سیستم‌های خورشیدی در اغلب شرایط نیاز به نگهداری خاص ندارند و فقط با تمیز کردن چند بار پنل ها در سال همچنان عملکردهای مفیدی دارند.

حسین نژاد خاطرنشان کرد: هدف از اجرای طرح نیروگاه خورشیدی در دانشکده فنی شیروان نیز توسعه کاربرد فناوری انرژی های تجدید پذیر و ایجاد بستر برای پژوهش و توسعه دانش و کاربرد انرژی خورشیدی است.

وی افزود: بی تردید این نیروگاه خورشیدی بستری برای دانشجویان و محققان به منظور توسعه دانش و صنعت انرژی خورشیدی خواهد بود.

اینک ۴۵۰ دانشجوی بومی و غیربومی در ۹ رشته مقاطع کاردانی و کارشناسی آموزشکده فنی و حرفه ای پسران شیروان تحصیل می کنند که اکثرا بومی هستند.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha