۷ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۱
کد خبرنگار: 5300
کد خبر: 85119651
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تعمیق دیپلماسی ورزشی ایران و ازبکستان با عقد تفاهم‌نامه چندجانبه

تهران- ایرنا- مدیرکل امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان گفت: در راستای برنامه کلان دولت سیزدهم جهت توسعه دیپلماسی ورزشی و همکاری با کشورهای منطقه، برنامه اجرایی همکاری‌های ورزشی با کشور ازبکستان هفته آینده به امضای طرفین خواهد رسید.

محمد حسن تقی‌زاده مدیرکل امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان روز یکشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری ورزشی بین ایران و ازبکستان گفت: همکاری‌های ورزشی منطقه‌ای به چند دلیل برای ما حائز اهمیت است. اول آن‌که ظرفیت‌های ورزشی بسیار خوبی در منطقه موجود است. شاهد این مدعا، مدال‌های المپیک کسب شده توسط ورزشکاران کشورهای منطقه است. از دلایل دیگر لزوم توسعه همکاری‌های منطقه‌ای ورزشی، می‌توان بحث بعد مسافت را ذکر کرد.

وی افزود: یکی از مسائلی که ورزشکاران همیشه در مسابقات دوربرد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند طولانی بودن مسافت‌های کشورهای میزبان است که مشکلاتی از قبیل سازگاری بدن ورزشکار با شرایط کشور میزبان و در نتیجه افت عملکرد را در پی خواهد داشت.

مدیر کل امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان عامل دیگر لزوم هم‌گرایی ورزشی کشورهای منطقه را وجود اشتراکات بی‌شمار فرهنگی برشمرد و ادامه داد: ایران و ازبکستان دارای ارتباطات و اشتراکات عمیق فرهنگی، تاریخی و ورزشی هستند. در این برنامه اجرایی، همکاری‌های متقابل در حوزه تبادل مربی، ورزشکار، دوره‌های آموزشی مشترک در رشته‌های مختلف ورزشی، آنتی‌دوپینگ و اردوهای مشترک ورزشی پیش‌بینی شده است. امیدواریم با توسعه دیپلماسی ورزشی بتوانیم رابطه دو کشور ایران و ازبکستان را تعمیق بخشیم.

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha