امواج ناپایدار جوی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: امواج ناپایدار جوی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفته و فعالیت آن تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

اردلان محمدپور روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از امروز این امواج ناپدار جوی فعالیت خود را به صورت افزایش ابر، بارش پراکنده باران، وزش باد، ریزش گرد و خاک شروع کرده و فعالیت آن تا پایان هفته تداوم دارد.

وی اضافه کرد: با ورود این امواج دمای هوا در این منطقه بیش از پنج درجه افزایش یافته و این روند تا پایان هفته تداوم خواهد داشت و گرد و خاک باعث کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی مهاباد ادامه کرد: در شبانه روز گذشته چالدران با حداقل دمای چهار درجه سانتی‌گراد، خُنک‌ترین شهر و پلدشت با حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر آذربایجان غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۲ و ۲۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

محمدپور اظهار کرد: با ورود این امواج از خنکی هوا کاشته شده و طی ۴۸ ساعت گذشته حداکثر دمای هوا در مهاباد ۱۰ درجه افزایش پیدا کرده است.

از ابتدای سال آبی جاری ۲۲۳ میلی متر بارندگی در آذربایجان غربی ثبت شده که در مقایسه با ۲۵۴ میلی متر بارندگی سال گذشته ۱۱ درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت ۲۵ درصد کاهش یافته است.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha