جوانان امروز با فرهنگ فداکاری و غیرت مقابل تعدی به مرزهای خاکی و اعتقادی می‌ایستند

تهران- ایرنا- معاون امور مجلس رئیس‌جمهور گفت: جوانان امروزی با تاسی به دلاورمردان دوران دفاع مقدس و با غیرت، جوانمردی و شجاعت مقابل هرگونه تعدی به مرزهای خاکی و اعتقادی می ایستند همچنان‌ که اخیرا شهید الداغی در سبزوار اجازه نداد به ناموس مردم تعدی شود.

به گزارش ایرنا، سید محمد حسینی در نخستین یادواره شهدای تربیت بدنی و ورزش دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور که به همت دانشگاه پیام نور و با حضور مسئولان و مدیران ارشد آموزش عالی کشور برگزار شد با تبریک ایام دهه کرامت، با بیان اینکه امام راحل شهادت را میراثی می دانستند که از اولیا و انبیا الهی به ما رسیده است، گفت: ائمه اطهار با تعابیر زیبایی از شهادت یاد کردند و از جمله دعاهای امام علی علیه السلام این بود که: «نسأل الله منازل الشهداء و معایشة السعداء و مرافقة الانبیاء» آری مولی الموحدین از خداوند جایگاه رفیع شهدا را طلب می کند، لذا وقتی شمشیر بر فرق مبارک حضرت می‌خورد بلافاصله فریاد بر می‌آورد که «فزت و رب الکعبه».

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه شهدا عاشقانه و از روی آگاهی این مسیر نورانی را انتخاب کردند گفت: امیدوارم بتوانیم رهرو راه آنان باشیم و اهداف والای شهیدان را دنبال کنیم.

حسینی با بیان اینکه بعضی از شهیدان ورزشکار در رشته‌های مختلف ورزشی قهرمان بودند، خاطرنشان کرد: بالغ بر ۵ هزار شهید ورزشکار و قهرمان داشتیم که جمعی از آنان دانشجو هم بودند، شهدا با روحیه و مرام پهلوانی و جوانمردی لذات مادی را رها کرده و برای دفاع از حیثیت و تمامیت ارضی ایران اسلامی عازم جبهه ها شدند و تا پای جان بر سر عهد و پیمان خود وفادار ماندند.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس خاطرنشان کرد: جوانان امروز هم با همان روحیه رزمندگان دوران دفاع مقدس برخوردار از فرهنگ فداکاری، فتوت و جوانمردی، غیرت و شهادت طلبی هستند که در نبرد با داعش و دفاع از حرم و نیز دفاع از امنیت کشور شاهد جانفشانی دلاور مردان این مرز و بوم بودیم یکی از این عزیزان خوش غیرت شهید ورزشکار الداغی در سبزوار بود که روحیه فتوت و جوانمردی او مانع شد که در برابر تعدی به ناموس مردم بی تفاوت باشد.

حسینی با گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر اظهار داشت: دشمنان و صدامیان آزادی خرمشهر را باور نکردنی و آنجا را دژ تسخیر ناپذیر تصور می کردند اما با همت جوانان و فرماندهان دلیری همانند سردار سلیمانی خرمشهر به آغوش وطن بازگشت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین یاد شهدای ۱۵ خرداد را گرامیداشت و گفت: امسال شصتمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد است و باید با شکوه‌تر از همیشه برگزار شود.

حسینی افزود: برخی از غربزده‌ها و مارکسیست‌ها تصور می کردند قیام ۱۵ خرداد یک حرکت و شورش کور بود که نتیجه ای نداشت و نمی دانستند خونی که در راه خدا ریخته شود هدر نمی رود و قیام ۱۵ خرداد پس از ۱۵ سال به نتیجه رسید و به پیروزی۲۲ بهمن ۵۷ منجر شد.

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه خط سرخ و نورانی شهادت همچنان ادامه دارد خاطرنشان کرد: دشمنان مدام طراحی و توطئه می‌کنند تا به ملت ایران آسیب بزنند و در مقابل جوانان این سرزمین با روحیه شهادت طلبی و شجاعت، ایستادگی و مقاومت می‌کنند و تاکنون توطئه ها را یکی بعد از دیگری نقش بر آب کرده‌اند.

حسینی در این مراسم که با حضور خانواده شهد از جمله خانواده سردار شهید همدانی و سپهبد شهید صیاد شیرازی و خانم فلاحی نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس بر پا شد به ذکر خاطراتی از این دو فرمانده بزرگوار پرداخت و از مدیران دانشگاه پیام نور بخاطر برگزاری اولین همایش تجلیل از شهدای ورزشکار و دانشجو قدردانی کرد.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha