آسمان ایران امن‌ترین در منطقه و وحشتناک‌ترین برای دشمنان است

تهران- ایرنا- معاون هماهنگ‌کننده و رئیس ستاد نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: امروز با اعتقاد و عزمی راسخ اعلام می‌کنیم که آسمان جمهوری اسلامی ایران شفاف‌ترین و امن‌ترین آسمان در منطقه برای دوستان و ناامن‌ترین، خطرناک‌ترین و وحشتناک‌ترین برای دشمنان است.

امیرسرتیپ محمد یوسفی خوش‌قلب در گفت وگو با خبرنگار دفاعی ایرنا درباره وضعیت نیروی پدافند هوایی ارتش اظهار داشت: نیروی پدافند هوایی تجربیات مفیدی از ۴۰ سالگی اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در دفاع مقدس دارد.

وی با بیان این که نیروی پدافند مانند همه بخش های اقتصادی و صنعتی در تحریم های ظالمانه دشمنان قرار دارد، افزود: مدیریت جهادی با موتور پیشران انقلابی ما را از نگاه به دستان ظالمانه بیگانگان مصون کرد و همین امر باعث شد که ریل گذاری منطقی و صحیح در حوزه پدافند هوایی انجام شود.

معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد نیروی پدافند هوایی ارتش ادامه داد: برداشت گام های بلند و استوار در دو بُعد نیروی انسانی و تجهیزاتی، توسعه، تقویت، به روز رسانی و استفاده از فناوری های بومی در لبه تکنولوژی، فرماندهی کنترل ارتباطات بُرد بلند و چند لایه و امن، مدیریت صحنه نبرد، تجهیزات حوزه های کشف، درگیری، اطلاعاتی، پهپادی، جنگالی، سایبر و هوش مصنوعی از جمله اقدامات شگفت آور و غیرقابل وصف و در حال انجام این نیرو است.

سرتیپ خوش قلب با بیان اینکه پدافند هوایی با نصب العین قراردادن فرمایشات گوهربار رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: این نیرو با مدیریت جهادی و رسیدن به پیشرفت ها از ایمان و اعتقاد قلبی به اصل "ما می توانیم" رسیده است.

وی افزود: توکل، توسل و وحدت فرماندهی، امید به آینده، خودباوری و اقدامات هم افزا، بصیرت دینی و انقلابی، شناخت عملیات روانی و سیاست تبلیغی رسانه ای، دشمنان پدافند هوایی را در مسیر صراط مستقیم قرار داده و حفظ کرده است.

معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان این که این نیرو در ابعاد تجهیزاتی و ماموریتی قابل قیاس با چهل سال اول عمر انقلاب نیست، یادآورشد: رشد در کمیت و کیفیت تجهیزات، رشد در تنوع و بُرد فرکانس، سامانه های کشف، درگیری، شنود، پهپاد جنگال و ارتباطات، رشد دربکارگیری ترکیبی تجهیزات با ایجاد فضای ابهام برای دشمنان، رشد در سامانه فرماندهی کنترل بومی و تخصصی در نیروی پدافند هوایی از جمله پیشرفت های این نیرو است.

آسمان ایران امن‌ترین در منطقه و وحشتناک‌ترین برای دشمنان است

سرتیپ خوش قلب استفاده از نیروی انسانی جوان و با انگیزه دانشی و انقلابی، توسعه امکانات فنی و ماموریتی، قطعه سازی و افزایش اطمینان و تداوم کاری تجهیزات، به روز رسانی تجهیزات قدیمی و بهره گیری از تجهیزات نوین با بهره گیری از تهدیدات جدید، افزایش چند برابری نیروی انسانی دانشمند و نخبه دارای مدارج علمی معتبر، افزایش سطح کمی و کیفی آموزش ها در دانشگاه پدافند هوایی خاتم (ع)، مراکز آموزشی و تحقیقاتی با بهره گیری از اساتید مجرب، افزایش دانایی های علمی، پژوهشی، تحقیقات صنعتی و نظری و چند برابر شدن توان نیرویی، استفاده از ظرفیت های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دانشگاه های معتبر صنعتی و شرکت های دانش بنیان، تزریق و افزایش سطح امیدواری را از دیگر پیشرفت های این نیرو در طول عمر چهل سال اول انقلاب عنوان کرد.

وی تاکید کرد: امروز فرهنگ ایثار از خودگذشتگی، شهادت و سبک زندگی ایرانی - اسلامی واژه تاریخ گذشته و غریبی در نیروی پدافند نیست، البته راه نرفته زیاد داریم اما دست یافتنی و نزدیک است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha