دولت سیزدهم در ساماندهی مناطق دارای آسیب اجتماعی مازندران جدی است

ساری- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران بر عزم جدی دولت سیزدهم برای ساماندهی مناطق آسیب پذیر استان تاکید کرد.

روح الله سلگی روز دوشنبه در جریان بازدید از منطقه حاشیه نشین و آسیب پذیر حسینی بابل با حضور مدیران دستگاههای اجرایی و فرهنگی استان، افزود: مناطق آسیب چالش فرهنگی و امنیتی در شهرها به شمار می روند.
وی حاشیه نشینی را از مشکلات جدی دانست وافزود: در مناطق آسیب و حاشیه نشین حقوق قانونی ساکنان رعایت نمی شود.
معاون استاندار مازندران با تاکید بر عزم جدی دولت سیزدهم برای ساماندهی مناطق آسیب پذیر یادآور شد: تلاش هماهنگ و جدی دستگاههای اجرایی و فرهنگی در این ارتباط ضرورت دارد.
وی در این بازدید که فرماندار و مدیران شهری بابل نیز حضور داشتند از بی توجهی به مشکلات کهنه این مناطق انتقاد کرد وافزود: در دولت سیزدهم مناطق آسیب در اولویت قرار دارند.
سلگی با اشاره به برنامه ریزی مدون برای ساماندهی ۵۶ منطقه آسیب در مازندران اظهار کرد: برنامه عملیاتی ساماندهی این مناطق با همکاری فرمانداران و دستگاههای مسئول تدوین شده است.
این مسوول خاطر نشان کرد: تامین نیازهای فرهنگی و بهداشتی در مناطق آسیب از وظایف کلیدی دستگاههای مسئول است.
سلگی افزود: فرمانداران باید با تشکیل هفتگی جلسات مناطق آسیب پایش خدمات رسانی به این مناطق را اجرایی کنند.
معاون استاندار مازندران گفت: دسترسی آسان و بی دغدغه ساکنان مناطق آسیب مازندران به امکانات و خدمات فرهنگی و بهداشتی دغدغه مسئولان استان است. همچنین در پایان این بازدید در جلسه ای با حضور مدیران دستگاههای اجرایی و فرهنگی مسائل و نیازهای عمده این منطقه بررسی و تصمیماتی اتخاذ شد.
در این جلسه مقرر شد آبفای استان تا ۱۵ روز آینده نسبت به حفاری و ساماندهی فاضلاب درمنطقه حسینی اقدام و شهرداری بابل نیز مجوز حفاری آن را بطور رایگان صادر کند.
همچنین با هماهنگی کمیته امداد، هلال احمر و بهزیستی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) سبد کالا بین تمامی ساکنان این منطقه توزیع شود.
از سوی دیگر ثبت‌ احوال شهرستان با استقرار دو هفته ای در محله مذکور افراد فاقد شناسنامه را شناسایی و نسبت به صدور شناسنامه برای فاقدین سند هویتی با هماهنگی شورای تامین اقدام کند.
به گفته سلگی شبکه بهداشت و درمان باید بصورت هفتگی کارگاه بهداشت فردی و محلی را در این منطقه برپا کند.
این مسئول یادآور شد : تشکیل کار گروه تحول فرهنگی در منطقه حسینی بابل و بسیج امکانات درمانی آموزشی و فرهنگی برای تامین نیازهای مردم این منطقه باید در دستور کار قرار گیرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha