۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۰۲
کد خبر: 85116658
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساده‌زیستی اساس زندگی روحانیت است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مردم‌داری و ساده‌زیستی اساس زندگی روحانیت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی نجف آبادی روز شنبه در همایش مبلغین استان مرکزی در دهکده مقاومت اراک، افزود: ساده زیستی روحانیت باعث گرایش بیشتر مردم به عالمان و بزرگان دین می‌شود.

وی ادامه داد: روحانیت از سال‌های پیش از انقلاب اسلامی همواره در صحنه بوده و به دلیل جایگاه ویژه در میان مردم و شبکه ارتباطی وسیع چهره به چهره‌ای که در اختیار داشته در راهبری رخدادهای انقلاب اسلامی نقش آفرینی مستقیم کرده است و هر روز وظیفه این قشر در حراست از ارزش‌های انقلاب سنگین‌تر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه احیای روحیه انقلابی در حوزه های علمیه مهمترین خواسته مقام معظم رهبری از جامعه روحانیت است، بیان کرد: خدمتگزاری بی منت، ساده زیستی، قناعت و اخلاص در عمل، اساس روحیه انقلابی است که باید به دست توانمند علمای اسلام هم در حوزه پ‌های علمیه و هم در جامعه نهادینه شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تاکید کرد: درک مسائل اجتماعی و برقراری ارتباط با آحاد جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان یکی دیگر از شاخصه‌های روحانیت انقلابی است که این قشر از جامعه باید برای برقراری ارتباط با جوانان، تمهیدات کاربردی و کارشناسی را در برنامه‌ریزی‌های خود لحاظ کنند.

وی با بیان اینکه فرصت خدمتگزاری در انقلاب اسلامی را باید قدر دانست افزود: باید برای بهره مندی از فرصت‌ها برنامه ریزی و تدبیر داشته باشیم.

آیت‌الله دری نجف آبادی گفت: تبدیل شدن ایران در ابعاد مختلف به قدرت منطقه‌ای با تلاش مضاعف، عزم و اراده و مدیریت جهادی امکان پذیر است و با تنبلی و اسراف هیچ ملتی نمی‌تواند قله‌ها را فتح کند.

وی آموزه های دینی و ارزشی را چراغ راه کشور برای پیشرفت و سعادت ذکر کرد و افزود: با فرهنگ‌سازی و عزم و اراده عمومی هر هدفی قابل دستیابی است و در این مسیر همه رسانه‌های جمعی، مراجع و علما و دانشگاه‌ها و حوزه‌های کشور باید کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: حوزه‌های علمیه باید به گونه‌ای برنامه ریزی و حرکت کنند تا در هر زمان و مکان افرادی از جمله امام راحل ، مرحوم آیت الله بهجت ، آیت الله اراکی ، آیت الله بروجردی و شهیدان بهشتی، مطهری و صدر تربیت شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha