امام جمعه اراک: نماز بزرگترین شاخص دین است

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۳۶
کد خبر: 85117291
امام جمعه اراک: نماز بزرگترین شاخص دین است

اراک - ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: نماز بزرگترین و مهمترین شاخص دین است و باید برای تحقق آن همت بلند داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز یکشنبه در ششمین اجلاس نماز استان مرکزی در اراک، افزود: بعد از امور ولایت، اقامه نماز ستون دین است و اولین چیزی که در قیامت سئوال می‌شود درباره نماز است.

وی بیان کرد: در اقامه و ترویج نماز، خانواده در راس قرار دارد و سپس مساجد و روحانیون و بعد از آن وظیفه بر دوش آموزش و پرورش است.

امام جمعه اراک ادامه داد: همه دستگاه‌های کشوری در ترویج نماز در جامعه وظیفه سنگینی برعهده دارند، سرمایه اصلی همه ایمان به خدا و ولایت است و باید برای جامعه اسلامی، انسان کامل ساخته شود.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: همانطور که جامعه به ساخت و ساز نیاز دارد، برای تربیت انسان‌های باکفایت نیز باید اقدام جدی و تربیتی صورت گیرد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی نیز در این اجلاس گفت: این ستاد در مدیریت اقامه نماز تمهیدی اندیشیده که بومی‌سازی برنامه‌های نماز در استان انجام شود.

حجت الاسلام «علی رودبارانی » افزود: استان مرکزی از استان‌های صنعتی محسوب می‌شود، بنابراین باید در حوزه فرهنگی و مذهبی از این ظرفیت استفاده شود.

وی بیان کرد: برای اعتلای نماز در استان باید دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، حمایت و مشارکت جدی داشته باشند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی ادامه داد: این استان در ارایه طرح‌های یکپارچه در حوزه فرهنگی در کشور حرف برای گفتن بسیار دارد.

حجت‌الاسلام رودبارانی افزود: این استان در برگزاری مسابقات کتابخوانی و نیز فراخوان اجلاس نماز سه نفر برگزیده در سطح ملی داشت.

وی، به قرار گرفتن استان مرکزی در شاهراه ارتباطی کشور اشاره کرد و گفت: یکی از بخش‌های فعالیتی این ستاد، نظارت و بازرسی از مساجد بین‌راهی است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha