۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۳۷
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85115915
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۳ کیلومتر خط انتقال آب کشاورزی در قزوین اجرا شد

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۳۷
کد خبر: 85115915
۴۳ کیلومتر خط انتقال آب کشاورزی در قزوین اجرا شد

قزوین - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۴۳ کیلومتر خط انتقال آب از طریق لوله گذاری به منظور تامین آب مورد نیاز کشاورزان طی یک سال گذشته در استان اجرا شد.

محمد حسین عطایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به تشریح فعالیت های انجام شده جهاد کشاورزی قزوین در حوزه آب و خاک پرداخت و افزود: در این مدت همچنین ۸.۴۵ کیلومتر کانال آبیاری با اختصاص منابع استانی و ملی احداث شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه ۸۸۱ هکتار از زمین های کشاورزی قزوین اعم از باغی و زراعی سال گذشته به انواع روش های آبیاری نوین مجهز شد،اظهار کرد: اجرای روش های آبیاری نوین در سطح سه هزار هکتار از برنامه های حوزه آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در سال جاری به شمار می رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به نقش قنوات در تامین نیازهای آبی کشاورزان در روستاها،گفت: در راستای تامین آب مورد نیاز کشاورزان سال گذشته همچنین ۶۲ رشته قنات مورد بهسازی و مرمت قرار گرفت.

عطایی همچنین گفت: از محل مصوبات سفر رئیس جمهور نیز طرح های مختلفی با هدف تقویت بخش آب و خاک حوزه کشاورزی قزوین درنظر گرفته شده است.

هدف گذاری اجرای خط انتقال آب به طول ۱۵۰ کیلومتر در دشت قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال جاری برای اجرای لوله گذاری خط انتقال آب در دشت قزوین به طول ۱۵۰ کیلومتر برنامه ریزی و هدف گذاری شده است.

این مسوول همچنین یادآور شد: لایروبی و مرمت قنوات به تعداد ۴۰ رشته و همچنین ساخت ۱۰ باب استخر ذخیره آب معیشتی از دیگر برنامه های اولویت دار سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در حوزه آب و خاک برای سال جاری به شمار می رود.

وی با اشاره اهمیت حوزه آب و خاک و نقش آن در پایداری فعالیت های کشاورزی،گفت: در جریان سفر رئیس جمهور به قزوین بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این حوزه درنظر گرفته شد که تخصیص آن و اجرای پروژه های تعریف شده می تواند به تقویت این حوزه و احیای دشت قزوین کمک کند.

این مسوول با اشاره به نقش سدها در تامین آب اراضی پایین دست به منظور انجام فعالیت های کشاورزی، گفت: اعتبارات یاد شده به جز منابع مالی است که در قالب مصوبات سفر رئیس جمهور برای تکمیل سدهای بالاخانلو و نهب و احداث شبکه های آبیاری مربوط به آن درنظر گرفته شده است.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha