۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۲۲
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85103594
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶۳۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر رئیس جمهور به کشاورزی قزوین تخصیص یافت

قزوین - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال از اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهور به کشاورزی استان تاکنون تخصیص پیدا کرده که بیشترین میزان آن به بخش آبخیزداری و آبخوان داری اختصاص دارد.

محمد حسین عطایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تخصیص اعتبارات آبخیزداری و آبخوان داری از محل مصوبات سفر رئیس جمهور ۲۹۰ میلیارد ریال بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: دیگر حوزه کشاورزی استان قزوین که با ۲۷۰ میلیارد ریال بیشترین تخصیص اعتبار از مصوبات سفر رئیس جمهور را به خود اختصاص داده، پروژه های تکمیل و توسعه سامانه های آبیاری نوین است.

این مسوول گفت: تاکنون برای هرکدام از پروژه های "تامین و انتقال آب برای توسعه باغات در اراضی شیب دار" و "تکمیل استخرهای ذخیره آب کشاورزی و مطالعه بازسازی و مرمت استخرهای معیشتی" و " فاز دوم توسعه پایدار آب و خاک دشت قزوین و انتقال آب در اراضی پایاب نیز ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، تخصیص اعتبار یافته برای توسعه زیرساخت در شهرک گلخانه ای نودهک را نیز ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در حوزه تامین و تجهیز یگان حفاظت منابع طبیعی نیز ۸۰ میلیارد ریال و مرمت و بهسازی و راه های عشایری و تامین آب شرب عشایر نیز ۷۴ میلیارد ریال اعتبار تاکنون تخصیص یافته است.

۱۶۳۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر رئیس جمهور به کشاورزی قزوین تخصیص یافت

بازسازی قنوات قزوین از محل اعتبارات مصوبات سفر رییس جمهور

این مسوول با اشاره به نیاز کشاورزان به بازسازی قنوات نیز گفت: در حوزه بهسازی قنوات نیز تاکنون ۹۳ میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات سفر رئیس جمهور تخصیص پیدا کرده است.

عطایی یادآور شد: سایر اعتبارات تخصیص یافته از مصوبات سفر رئیس جمهور مربوط به پروژه های تجهیز انبارهای نهاده های کشاورزی،رفع تداخلات اراضی،مبارزه با آفت ملخ،مقابله با بیابان زایی و مطالعه تکمیل نظام های بهره برداری طراحی و اجرای شبکه کانال های فرعی و احداث کانال های درجه سه و چهار و شبکه آبیاری اراضی پایاب سد نهب بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین همچنین یادآور شد: در جریان سفر رئیس جمهور به قزوین ۲۳ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای بخش های مختلف کشاورزی استان درنظر گرفته شد که عمده این اعتبارات باید طی سه سال تخصیص پیدا کند.

عطایی با بیان اینکه با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و همچنین رئیس جمهور در رابطه با احیا و تقویت دشت قزوین،گفت: تبدیل این دشت با توجه به قابلیت بالای آن برای تولید غذا به منطقه ویژه کشاورزی با جدیت پیگیری می شود.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی با بیش از ۸۰ هزار بهره بردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha