۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۲:۲۸
کد خبر: 85115160
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲۰۰ ویژه برنامه دهه کرامت در استان مرکزی برنامه‌ریزی شد

اراک - ایرنا - مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی گفت: بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه برای کاروان زیرسایه خورشید به مناسبت دهه کرامت در این استان برنامه ریزی شده است.

به گزارش ایرنا، «محمد بخشی» پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: دهه کرامت امسال از سی و یکم اردیبهشت ماه آغاز و برنامه های مختلفی تا دهم خرداد ماه برگزار می شود.

وی عنوان کرد: کاروان زیر سایه خورشید به مناسبت دهه کرامت به همراه پرچم متبرک ضریح مطهر علی ابن موسی الرضا(ع) در استان مرکزی حضور می یابد.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی خاطرنشان کرد: سرکشی از آسایشگاه‌های معلولین، بیمارستان ها، دیدار با خانواده معظم شهدا، تجلیل از تولید کنندگان و فعالان برتر صنعتی و کشاورزی، دیدار با زندانیان، حل اختلاف بین مردم و برگزاری جشن های محله ای از جمله برنامه هایی است که به مناسبت دهه کرامت در این استان برگزار می شود.

بخشی اظهار کرد: کاروان زیر سایه خورشید روز شنبه سی‌ام اردیبهشت در زرندیه، سی و یکم اردیبهشت در ساوه، یکم خرداد در دلیجان، دوم خرداد در محلات، سه خرداد اراک، چهارم خرداد آشتیان، پنجم خرداد تفرش، ششم خرداد کمیجان، هفتم خرداد خنداب، هشتم خرداد شازند، نهم خرداد خمین و دهم خرداد اراک حضور می یابند.

وی افزود: همزمان با ولادت با سعادت حضرت رضا(ع) جشن بزرگ امام رضایی ها در مصلی بیت المقدس اراک با حضور هیات های مذهبی و مردم برگزار می شود.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی گفت: اردوی قم و جمکران ویژه خادمیاران رضوی در روز سی‌ام اردیبهشت و روز سی و یکم اردیبهشت جشن بزرگ روز دختر در فرهنگسرای شهر اراک برگزار می شود.

بخشی افزود: بیش از ۵۰ جشن محله محور به مناسبت روز دختر در دستور کار این کانون قرار دارد.

وی ادامه داد: دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان، گلباران مزار شهدا، تهیه و توزیع غذای گرم میان محرومین، اهدای خون خادمیاران، اهدای جهیزیه و سیسمونی به نیازمندان، جشن ویژه نوزادان تازه متولد شده، راه اندازی ایستگاه های صلواتی، اجرای پویش های مردمی، اجرای برنامه سفره کرامت، سرکشی از ندامتگاه ها، برگزاری همایش های فرهنگی و پیاده روی از دیگر برنامه های این کانون در دهه کرامت در استان مرکزی است.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی گفت: اعزام کاروان بیماران خاص در دوم خرداد ماه به تعداد ۴۴ نفر به مشهد مقدس از دیگر برنامه های این کانون است.

بخشی خاطرنشان کرد: شبکه خادمیاران رضوی با هدف محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان و خدمت به مردم و توسعه فرهنگ رضوی در کشور راه اندازی شده‌است.

وی محوربرنامه های این شبکه را تقویت و ترویج فرهنگ رضوی و تعمیق محبت حضرت رضا (ع) عنوان کرد و گفت: شبکه مردمی خادمیاران رضوی استان مرکزی از ۲۷۳ کانون اعم از دبیرخانه کانون های خدمت رضوی، ۱۲ کانون مرکزی در شهرستان ها، ۱۳۰ کانون موضوعی و ۱۴۳ کانون محله ای تشکیل شده‌است.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی اظهار کرد: حدود ۲ هزار خادمیار فعال در سطح استان در سامانه خادمیاری سازماندهی شده و در کنار خادمیاران رضوی بیش از ۲۵۰ یاور رضوی نیز با این شبکه همکاری می کنند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha