۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۲۷
کد خبر: 85113877
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برخورد پلیس راهور همدان با سه تخلف حادثه ساز تشدید شد

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۲۷
کد خبر: 85113877
برخورد پلیس راهور همدان با سه تخلف حادثه ساز تشدید شد

همدان- ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: برخورد با سه تخلف حادثه ساز از جمله استفاده نکردن از کلاه ایمنی، حرکت موتورسوار در پیاده رو و نبستن کمربند ایمنی توسط سرنشینان جلو وسیله نقلیه تشدید شده است و توصیه می شد که رانندگان و شهروندان بیش از گذشته نسبت به رعایت مسایل ایمنی اهتمام ورزند.

سرهنگ فرخ جمالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک هفته گذشته تصادفات منجر به جرح سرنشینان جلو خودرو افزایش یافت که همه مصدومیت ها ناشی از نبستن کمربند ایمنی بوده است.

وی اضافه کرد: بستن کمربند ایمنی برای مدت ها از سوی راننده و سرنشینان رعایت می شد اما به مرور زمان رعایت این موضوع مهم کمرنگ شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان بیان کرد: طرح اعمال قانون خودروهایی که راننده وسرنشین جلو آنها کمربندی ایمنی استفاده نکرده اند در دستور کار قرار گرفت و در روز نخست اجرای این طرح ۷۸۰ دستگاه خودروی متخلف جریمه شدند.

سرهنگ جمالی افزود: یکی از شایع ترین تخلف موتورسواران استفاده نکردن از کلاه ایمنی است به گونه ای که داده های اماری و مشاهدات گویای این است که بیش از ۹۰ درصد راکبان موتورسیکلت از کلاه استفاده نمی کنند.

برخورد پلیس راهور همدان با سه تخلف حادثه ساز تشدید شد

وی اضافه کرد: ابتدای سال جاری تاکنون یک موتورسوار فاقد کلاه ایمنی در بلوار کولاب به علت تصادف و برخورد سر با سطح آسفالت جان باخت فرد دیگری نیز هم اینک در بیمارستان بستری است و در کما به سر می برد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان ادامه داد: بسیاری از موتورسواران به علت استفاده نکردن از کلاه ایمنی، پس از بروز تصادف دچار نقص عضو، معلولیت، از دست دادن حافظه و قدرت حرکت دست و پاها می شوند.

سرهنگ جمالی بیان کرد: تردد موتورسیکلت از پیاده رو از دیگر تخلفات شایع است که پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان برخورد با این قبیل موتورسواران متخلف را نیز در دستور کار دارد.

وی تاکید کرد: عوامل پلیس راهور در صورت مواجهه با این قبیل موتورسواران، ضمن جریمه، وسیله نقلیه آنها را به مدت یکماه در پارکنیگ متوقف می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha