۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۷:۲۶
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85113210
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازسازی پل تخریبی شهر نوده خاندوز آزادشهر به‌زودی آغاز می‌شود

گنبدکاووس- ایرنا- فرماندار آزادشهر گفت: بازسازی پل دسترسی شهر نوده‌خاندوز به روستای سیدآباد این شهرستان که بر اثر بارندگی چند روز گذشته تخریب شده بود با همکاری شهرداری، راهداری و دهیاری به‌زودی آغاز می‌شود.

سیدجواد کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در پی بارش‌های مدام چند روز اخیر این پل موقت که با لوله بتنی ساخته شده و تنها مسیر گذر از مسیل سوجاق است تخریب شده بود.

وی افزود: همچنین در اثر شدت این بارندگی‌ها در مسیر آزادشهر - خوش ییلاق بخشی از کوه ریزش کرد که باعث مسدودی جاده نشد.

فرماندار آزادشهر گفت: این بارش‌ها خسارت جدی به زیرساخت‌های شهرستان وارد نکرد و همه مسیرها برای تردد خودروها باز است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان هم اعلام کرد: در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر آبگرفتگی تعدادی از خانه‌ها و گرفتار شدن مردم در معابر و خیابان‌ها در شهرستان‌های گرگان، آق‌قلا، بندرترکمن، علی‌آبادکتول و گمیشان، ۵۷ نیروی عملیاتی در قالب ۱۶ تیم از شعب شهرستان‌های متاثر همراه تیم پایگاه امداد و نجات قرق به محل‌های حادثه اعزام شدند.

قاسم غریب آبادی افزود: امدادگران با بکارگیری ۹ دستگاه موتور پمپ و لجن کش، آب خانه‌ها را تخلیه کردند و همچنین در مناطق مورد نیاز نایلون پوششی و اقلام زیستی توزیع شد.

وی بیان کرد: برخی از مردم که در سطح شهر گرفتار باران شدید شده بودند رهاسازی شدند و در این آبگرفتگی‌ها به ۱۵۳ نفر امدادرسانی شد و عملیات در برخی شهرستان‌ها ادامه دارد.

طبق اعلام هواشناسی گلستان، بتدریج و از امروز چهارشنبه تا اوایل هفته آینده جوی آرام برای استان پیش‌بینی می‌شود.

گلستان ۱۰ ایستگاه سینوپتیک و فرودگاهی، ۲۲ ایستگاه اقلیم شناسی، ۸۰ ایستگاه باران سنجی، ۲۷ ایستگاه خودکار، ۱۳ ایستگاه باران سنجی بر خط، یک ایستگاه جاده‌ای (خوش ییلاق)، یک ایستگاه جو بالا، یک سامانه برآورد شعاع دید افقی در امتداد باند فرودگاه در ۲ سامانه پایش گرد و غبار، ۲ سامانه تشعشع سنجی (اینچه برون و مراوه تپه) و یک سکوی دریایی و ۲ گیرنده تصاویر ماهواره و رادار در مجموع ۱۶۲ سامانه و ایستگاه دارد.

استان گلستان واقع در شمال کشور دارای تنوع اقلیمی از نیمه مرطوب معتدل تا نیمه خشک و خشک و گرم و سرد است که بارندگی آن از ۱۵۰ تا ۸۵۰ میلی متر متغیر و موقعیت طبیعی استان شامل کوهستان های مرتفع، دشت هموار، مناطق پست، شوره زار، جنگل، مرتع و دریاست.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha