۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۳۴
کد خبر: 85112428
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سهمیه همدان در طرح ویژه مسکن روستایی احداث ۱۱ هزار واحد است

همدان- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان گفت: سهمیه تخصیصی این استان در طرح ویژه مسکن روستایی ۱۱ هزار واحد پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا مسعود رضایی روز دوشنبه در شورای هماهنگی بانک های همدان افزود: بیشترین سهم مربوط به بانک تجارت با ۲ هزار و ۴۰۰ واحد است و بانک های مسکن و ملت هر کدام با ۲ هزار واحد نیز در رتبه های بعدی بیشترین میزان پرداخت وام مسکن روستایی هستند.

وی افزود: با وجود سهمیه ۱۱ هزار واحدی تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی استان همدان اما تعداد سهمیه ابلاغی ۹ هزار و ۶۹۶ فقره است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان اضافه کرد: تاکنون هشت هزار و ۶۰۴ متقاضی معادل ۸۹ درصد سهمیه ابلاغی برای دریافت این تسهیلات به ۹ بانک عامل اجرای این طرح معرفی شدند.

رضایی بیان کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۹۲۶ پرونده منجر به عقد قرار داد شده است که درصد عقد قرار داد نسبت به معرفی به بانک ۳۰ و نسبت به سهمیه ابلاغی ۳۴ درصد است.

وی تاکید کرد : این در حالی است که طبق برنامه زمان بندی باید تاکنون چهار هزار و ۱۹۶ فقره منجر به عقد قرار داد و ۲ هزار و ۶۰۰ مورد پرداخت می شد که حدود یک هزار و ۶۰۰ مورد نسبت به برنامه عقب هستیم.

مدیرکل اقتصادی و دارایی همدان نیز گفت: طبق تاکید استاندار ، عملکرد بانک های استان در شاخص های مختلف بررسی و نمره برای آنها لحاظ می شود.

حسن پیمانی این شاخص ها را شامل میزان پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ برای خوداشتغالی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، پرداخت وام های خرد قرض الحسنه و طرح های مصوب سفر رییس جمهوری، رونق تولید، مشاغل خانگی، تسهیلات ازدواج و فرزند آوری، مسکن روستایی، ودیعه مسکن،

تسهیلات تکلیفی و غیرتکلیفی دانست.

وی ادامه داد: ارزیابی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ عملکرد بانک ها استان در بخش دولتی و خصوصی صورت گرفته است.

مدیرکل اقتصادی و دارایی همدان افزود: بانک های همدان در پرداخت تسهیلات تبصره ماده ۱۶ عملکرد مطلوبی نداشتند که مهمترین علت آن ابلاغ درهنگام این اعتبار است .

وی اضافه کرد : با این وجود عملکرد بانک ها در پرداخک تسهیلات تبصره ۱۸ مطلوب است و با وجود پیش بینی ۹۲۷ میلیارد تومان اما بیش از این عدد و افزون بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha