راه‌اندازی مرکز رشد تخصصی انرژی عسلویه در اولویت است

بوشهر - ایرنا - رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس گفت: فعال‌سازی مرکز رشد تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اولویت این پارک است و به طور جدی دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رحمان دشتی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس (بوشهر) اظهار کرد: واحدهای فناور و دانش‌بنیان استان بوشهر برای ایجاد ارتباط پایدار با صنایع نفت‌گاز و پتروشیمی به شدت به ایجاد مرکز رشد تخصصی در عسلویه نیازمند هستند.

وی با بیان اینکه اکنون شرکت‌هایی از پارک‌های دیگر استان‌ها در صنایع جنوب بوشهر فعال هستند، افزود: راه‌اندازی مرکز رشد انرژی در عسلویه تا سرانجام رسیدن پیگیری می‌شود تا زمینه ایجاد ارتباط شرکت‌های‌ مستقر در این استان با صنعت نفت فراهم شود.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس تصریح کرد: اکنون عرصه‌های زیست‌بوم فناوری در استان بوشهر وجود دارد اما زنجیره بین‌ آنها شکل نگرفته‌ است.

دشتی گفت: نبود شناخت کافی نسبت به گلوگاه‌ها و ناآگاهی شرکت‌ها و صنایع تولیدی از توانمندی و قابلیت‌های یکدیگر از عوامل ایجاد نشدن این زنجیره است و زنده و احیای این زنجیره دنبال می‌شود.

وی عنوان کرد: هوش مصنوعی، کشاورزی خارج از فصل، شیلات، زیست فناوری و سلامت، انرژی، صنایع خلاق، فناوری دریا، گردشگری و حمل و نقل و تجارت از محورهایی است که باید برای نفوذ فناوری در آنها تلاش کرد.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس گفت: تبدیل پارک بوشهر به پارک سطح یک کشور با آماده‌سازی زمین آماده‌سازی و واگذاری به شرکت‌های فناور دنبال می‌شود.

دشتی افزود: هم‌اکنون همه شاخص‌های لازم اخذ شده و در صورت تحویل ۱۰ قطعه زمین و ساخت واحد از سوی پنج شرکت فناور، شرایط برای قرارگیری پارک علم و فناوری خلیج فارس در میان پارک‌های سطح یک فراهم می‌شود.

وی اضافه کرد: تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام از رویکردهای جدی پارک علم و فناوری است چرا که برخی از پارک‌ها بازار فروش و توان تولید دارند اما از فضای کافی محرومند.

دشتی اضافه کرد: تکمیل شهرک زیست فناوری دلوار در دستور کار قرار گرفته و استان بوشهر نیز حمایت‌های اولیه را از این پروژه داشته است.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی دانش‌آجویان در فضای عملیاتی، اظهار کرد: افزایش اعتبارات دستار فناوری و گرنت در این دوره به طور جدی دنبال می‌شود تا سهم استان از این اعتبارات افزایش یابد.

وی گفت: دانشجویان می‌توانند در هنگم تحصیل در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دستیار فناوری شوند تا تنها در فضای آموزش‌های تئوری باقی ‌نمانند.

دشتی با اشاره به نقش صندوق پژوهش و فناوری در کمک به شرکت‌های فناور، اذعان کرد: این صندوق هم‌اکنون در استان بوشهر وضعیتی بسیار وخیمی و حالتی ورشکسته پیدا کرده است و احیای آن نتنها نیازمند تزریق مالی بلکه اصلاح مدیریت با کمک دانشگاه خلیج فارس است.

راه‌اندازی مرکز رشد تخصصی انرژی عسلویه در اولویت است

وی اضافه کرد: ایجاد سوله‌های جدید و فضاهای پژوهشی نقش حیاتی در پیشبرد اهداف پارک علم و فناوری خلیج فارس دارد چرا که حمایت از واحدهای مستقر باید تا رسیدن به نقطه‌ای پایدار تداوم یابد.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس اظهار کرد: این مسیر نیازمند حمایت جدی مجموعه این استان و حمایت و پیگیری ویژه مقام عالی استان را می‌طلبد.

دشتی بیان کرد: ایجاد زیرساخت‌های بازارسازی برای واحدهای فناور و دانش‌بنیان استان بوشهر ضروری است و به این منظور شبکه‌سازی پایدار و سالم در سطح کشور دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد مجمع خیرین فناوری در استان بوشهر، از خیران نیک اندیش این استان دعوت کرد تا در ساخت سوله‌های، کارگاه‌ها و پارک‌های فناوری مشارکت کنند.

در پایان این آیین از تلاش‌های ابوالحسن رزمی‌نیا تقدیر و رحمان دشتی به عنوان رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس معرفی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha