بیشترین میزان بارندگی استان اردبیل با ۶۴ میلیمتر در شهرستان نیر ثبت شد

اردبیل- ایرنا -مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از ثبت بیش از ۶۴ میلیمتر بارش در شهرستان نیر از زمان شروع فعالیت سامانه بارشی از روز شنبه تا صبح روز دوشنبه خبر داد.

به گزارش ایرنا ، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل در اثر فعالیت سامانه بارشی طی ۲۴ ساعت گذشته در مناطق مختلف استان بارش شدید باران و در مناطق کوهستانی و سردسیر استان علاوه بر بارش باران، بارش برف نیز رخ داد که بیشترین میزان بارش باران در شهرستان نیر و بیشترین برف از آلوارس سرعین با ۴۵ سانتیمتر به ثبت رسید.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در مصاحبه با ایرنا در خصوص بارش‌های ۲ روز اخیر در استان اظهار کرد: از ساعت ۹.۳۰ دقیقه روز شنبه تا ۹.۳۰ دقیقه روز دوشنبه در شهرستان نیر ۶۴.۶، در اردبیل ۵۲.۱ ، مشگین‌شهر ۳۹.۲ و سرعین ۴۲.۲ میلیمتر بارش ثبت شده است.

سیاوش محمدی افزود: طی این مدت در شهرستان گرمی ۱۳ میلیمتر ، فرودگاه اردبیل ۳۴.۲ میلیمتر، نمین ۳۰.۷ میلیمتر ، خلخال ۲۴.۹ میلیمتر ، کوثر ۲۹ میلیمتر ، پارس‌آباد ۲۴.۱ میلیمتر و بیله‌سوار ۱۴.۷ میلیمتر بارش باران ثبت شد.

بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز (دوشنبه) و امشب آسمان استان اردبیل ابری و مه‌آلود بوده و در بیشتر مناطق بارش باران با شدت و ضعف تداوم خواهد داشت.

در ساعات بعداز ظهر و عصر امروز ضمن وزش باد خزری و تداوم خنکی هوا، تنها در مناطقی از استان بویژه در نوار شرقی استان بارش خفیف باران پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از امشب تا صبح فردا (سه‌شنبه) در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل دمای هوا به‌طور محسوس افت کرده و کمینه دما در شهرستان های نیر، خلخال، سرعین و دشت اردبیل یک تا سه درجه زیر صفر افت خواهد کرد.

از روز سه‌شنبه تا اواخر هفته جاری آسمان استان اردبیل صاف تا نیمه‌ابری بوده و به دلیل وزش بادهای جنوبی دمای هوا نیز به‌تدریج افزایش می‌یابد ، طوری‌که روزهای پنجشنبه و جمعه هوای نسبتا گرم حاکم می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha