بارش نیم متر برف در دامنه‌های سبلان، عشایر را غافلگیر کرد

اردبیل - ایرنا - بارش نیم متری برف در بیست و پنجمین روز از ماه دوم فصل بهار عشایر در ییلاقات دامنه‌های سبلان را غافلگیر کرد و در صورت تداوم شرایط نامساعد خطر تلف شدن ۲ هزار راس دام عشایر این منطقه وجود دارد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، عشایر مغان که به دلیل خشکسالی، کوچ بهاره خود به دامنه‌های سبلان را پیش از موعد آغاز کرده بودند با بارش سنگین برف با مشکلات زیادی روبرو شدند.

بر اثر بارش شدید باران و برف در ارتفاعات راه‌های دسترسی به این عشایر مسدود شده و عشایر در تامین علوفه‌های دام با بحران جدی روبرو  شده اند.

ابراهیم کرامت معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار مشگین‌شهر که صبح دوشنبه در ییلاقات دامنه‌های سبلان حضور یافته بود، به خبرنگار ایرنا گفت: امدادرسانی به عشایر و تامین علوفه‌های دامی در برخی از مسیرها آغاز شده و برای حل مشکلات عشایر در مناطق سخت‌گذر و صعب‌العبور نیازمند امداد هوایی هستیم.

وی افزود: اعضای ستاد بحران شهرستان مشگین شهر از شب گذشته به صورت آماده‌باش درآمده و برای امدادرسانی به عشایر گرفتار در برف و رفع بحران پیش آمده تلاش می‌کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار مشگین شهر خاطرنشان کرد: با توجه شرایط نامساعد جدی در صورت تداوم این وضعیت و عدم کمک رسانی به عشایر، خطر تلف شدن بیش از ۲ هزار راس دام عشایر دور از انتظار نیست.

به گزارش ایرنا ، به علت خشکسالی‌های شدید در قشلاقات و کمبود آب و علوفه عشایر استان اردبیل اجبارا برای چرای دام‌های خود به ییلاقات کوچ کردند.

در آخرین روزهای اردیبهشت ماه ، بارش شدید باران و برف از روز گذشته در مناطق مختلف استان اردبیل آغاز شده و در حال حاضر در ارتفاعات و برف مسیرهای ارتباطی اردبیل - سرعین ، اردبیل- سراب ، اردبیل - سرچم (محدوده بودالالو) و جاده خلخال - اسالم بارش برف گزارش شده است.

به گفته آیدین هاشمی ، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ، در حال حاضر تردد در مسیرهای ارتباطی این استان عادی و روان است و تنها در مسیرهای خلخال - اسالم و خلخال - پونل ترد با زنجیرچرخ امکان پذیر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha