۸ پروژه عمرانی از سوی بنیاد علوی در بخش دیشموک درحال اجراست

یاسوج- ایرنا- دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی دیشموک گفت: هشت پروژه عمرانی در حوزه های مختلف در این بخش از توابع شهرستان کهگیلویه در حال اجرا است.

اسفندیار مختاری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: طرح روکش آسفالت و رفع نقاط حادثه خیز محور قلعه رییسی- دیشموک با اعتباری بالغ بر ۱۸میلیارد تومان یکی از طرح های مهم در راستای خدمات رسانی است.

وی بیان کرد: این طرح در ۲ فاز با مشارکت راهداری در حال انجام است.

مختاری اضافه کرد: سال گذشته ۹ کیلومتر از این مسیر با مشارکت بنیاد روکش آسفالت شد.

وی اجرای طرح هادی در ۱۰روستای بخش دیشموک را از دیگر پروژه های مهم دانست و گفت: سهم مشارکتی بنیاد ۶ میلیارد تومان است.

۸ پروژه عمرانی از سوی بنیاد علوی در بخش دیشموک درحال اجراست

مختاری محوطه سازی مرکز جامع سلامت با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان، احداث پد پرواز با اعتبار ۱۲۰میلیون تومان، آبیاری و زهکشی ورزشگاه با اعتبار یک میلیاردو ۲۰۰میلیون و احداث پنج چمن مصنوعی روستایی که سهم بنیاد در این راستا پنج میلیارد تومان است را از دیگر پروژه های اجرایی بخش دیشموک اعلام کرد.

وی افزود: طرح اورژانس اجتماعی با مشارکت بهزیستی و مساعدت سه میلیارد تومانی بنیاد و احداث جاده سلامت با همکاری شهرداری از دیگر پروژه های قابل اجرا در بخش دیشموک دانست.

بخش دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل موقعیت جغرافیایی و سخت گذر بودن در محرومیت به سر می برد ولی در ۲ سال اخیر بنیاد علوی در آن به اجرای برنامه های محرومیت زدایی مشغول شده است.

بخش دیشموک با ۲۳ هزار نفر جمعیت و ۸۵ روستا در ۹۰ کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه و در فاصله ۲۳٠ کیلومتری از مرکز کهگیلویه و بویراحمد و هم‌مرز با استان خوزستان است .

دیشموک آخرین نقطه شهرستان کهگیلویه در مرز خوزستان و برای بیشتر اهالی با توجه به در دسترس نبودن راه ارتباطی دورافتاده‌ترین نقطه‌ی استان است.

۸۵ روستای بزرگ و کوچک بخش دیشموک در محاصره سنگ ها، صخره های کوهستانی و جنگلهای انبوه بلوط محاصره شده که خدمات رسانی به این مناطق در بیشتر ایام سال با توجه به برف گیر شدن مسیرهای ارتباطی امکان پذیر نیست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha