۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۱۵
کد خبرنگار: 2155
کد خبر: 84451630
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بنیاد علوی ۳ پروژه عمرانی و خدماتی در دیشموک کهگیلویه در دست اجرا دارد

یاسوج - ایرنا - مدیر پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در دیشموک گفت: سه طرح عمرانی و خدماتی از سوی بنیاد علوی در بخش دیشموک در دست اجراست و به زودی به بهره برداری می رسند.

اسفندیار مختاری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا  این طرح ها را شامل لکه گیری آسفالت راه ارتباطی دیشموک به قلعه رئیسی و جاده دلی - رودسمه، اجرای خط انتقال آب از چاه فارتق به مدار در راستای تامین آب شرب شهر دیشموک و توزیع نهادهای دامی برای اولین بار بین دامداران در بخش دیشموک اعلام کرد.

وی بیان کرد: عملیات روکش قلعه رئیسی - دیشموک و آسفالت روستاهای  دلی ،رود سمه و سَرسُر به سمت سرپَر نعمت الهی به طول ۱۶ کیلومتر با مشارکت بنیاد علوی و اداره راهداری و با هزینه ای بیش از ۷۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

مختاری طول خط انتقال پروژه آب از روستای فارتق را یک کیلومتر اعلام کرد و گفت: هزینه اجرای این طرح ۳۰ که ۱۰ میلیارد ریال آن از سوی بنیاد تامین شده است.

وی تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح جمعیت هفت هزار نفری شهر دیشموک از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند خواهند شد.
مختاری با اشاره به اجرای طرح اصلاح نژاد دام سبک در منطقه دیشموک از سوی بنیاد علوی گفت: در راستای حمایت از دامداران و عشایر ۳۲ تن نهاده های دامی (جو و کنسانتره) توزیع خواهد شد.

وی اضافه کرد: نزدیک به ۳۰ هزار رأس دام تحت پوشش این طرح و از مزایای آن استفاده خواهند کرد.

مختاری حضور بنیاد علوی در دیشموک را بین یک تا پنج سال ذکر کرد و گفت: محرومیت زدایی از دیشموک نیازمند همکاری مسئولان استانی و شهرستانی در تلاش جهادی است.

بخش دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل موقعیت جغرافیایی و سخت گذر بودن به کهن دیار محروم مشهور شده و هم اکنون یکی از مناطق مورد توجه بنیاد علوی برای توسعه است.

دیشموک با بیش از ۲۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۸۵ کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha