۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۵۷
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85111854
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آب پشت سد سنگرد خراسان رضوی ۷۷ درصد کاهش یافت

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۵۷
کد خبر: 85111854
آب پشت سد سنگرد خراسان رضوی ۷۷ درصد کاهش یافت

سبزوار- ایرنا- مدیر امور منابع آب ناحیه سبزوار گفت: مجموع حجم آب ذخیره در پشت سد "سنگرد" واقع در شهرستان ششتمد خراسان رضوی در مقایسه با حجم آبی که پارسال پشت این سد ذخیره شده بود، ۷۷ درصد کاهش یافته است.

جواد توسلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دریاچه سد سنگرد، هم‌اینک تنها ۹۰۰ هزار مترمکعب آب را در خود ذخیره دارد و این در حالی است که این سد پارسال در همین زمان افزون بر چهار میلیون مترمکعب آب در دریاچه خود داشته است.

مدیر امور منابع آب ناحیه سبزوار گفت: با توجه به کاهش چشمگیر ذخیره آبی این سد بر اثر خشکسالی، سال سختی در پیش رو قرار دارد و بهره‌برداران باید صرفه‌جویی بیشتری را در مصرف منابع آبی موجود مد نظر قرار دهند.

سد سنگرد شهرستان ششتمد که در ۷۵ کیلومتری جنوب شرق سبزوار بر روی رودخانه سنگرد بسته شده، از نوع خاکی با هسته رسی است که با هدف مهار و کنترل سیلابها، تنظیم سالانه ۱۲.۹۵ میلیون متر مکعب از جریان رودخانه سنگرد، به منظور بهره برداری در مصارف کشاورزی و صنعتی، پرورش آبزیان و توسعه گردشگری و در نهایت ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان منطقه ایجاد شده است.

سدهای "سنگرد، یام و کمایستان" در محدوده جغرافیایی شهرستان های ششتمد، جوین و جغتای در غرب خراسان رضوی زیر مدیریت امور منابع آب ناحیه سبزوار قرار دارند.

امور آب ناحیه سبزوار منابع آبی ۶ شهرستان "جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و سبزوار" واقع در غرب خراسان رضوی را مدیریت می‌کند.

این شهرستانها در مجموع ۱۸ درصد از کل منابع آبی استان ۱۱۹ هزار و ۶۴ کیلومتر مربعی خراسان رضوی را در اختیار دارند.

ششتمد در ۲۵۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha