۷۴۵ میلیارد ریال برای ساماندهی زیرساخت‌ گردشگری در شاهین‌دژ اختصاص یافت

مهاباد - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهین دژ گفت: ۷۴۵ میلیارد ریال اعتبار در راستای ساماندهی و ارتقای زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان اختصاص یافت.

رقیه حسن پور روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغ در جریان سفر یکروزه (اواخر هفته گذشته) وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به چهار شاخص و براساس پیشنهاد شهرستان تخصیص خواهد یافت.

وی ادامه داد: برای تکمیل زیرساخت‌های نمونه گردشگری ساحل زرینه رود در مجاورت شهر شاهین دژ ۵۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهین دژ اظهار کرد: ۳۵ میلیارد ریال نیز برای اجرای رویدادهای شاخص‌های گردشگری با تکیه بر ظرفیت‌هایی از جمله جشنواره ملی ییلاق اختصاص یافت.

حسن پور یادآور شد: همچنین ۱۸۰ میلیارد ریال به تکمیل زیرساخت‌های گردشگری منطقه بی بی کند و ۳۰ میلیارد ریال برای معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان شامل تهیه آلبوم تصاویر، اجرای فم تورهای داخلی، تهیه فیلم و سریال تلویزیونی اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: توسعه به صنعت گردشگری، حمایت از سرمایه‌گذاران این صنعت و توجه به زیرساخت‌ها بویژه راه دسترسی به اماکن گردشگری و تاریخی از جمله مواردی بود که وزیر میراث‌فرهنگی در سفر به شاهین دژ بر آنها تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، عزت اله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارشنبه هفته گذشته به شاهین دژ سفر کرد.

شاهین دژ دارای جاذبه‌های گردشگری و دیدنی بسیاری است که ۴۴ اثر تاریخی و طبیعی آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

این شهرستان با ۹۲ هزار نفر جمعیت در شمال غرب ایران و جنوب آذربایجان‌غربی می‌تواند میزبان خوبی برای گردشگران و مهمانان باشد.

شاهین دژ در فاصله ۲۲۵ کیلومتر جنوب ارومیه مرکز آذربایجان‌غربی واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha