تشکل‌های دانش‌آموزی بر اساس نیاز روز برنامه‌ریزی و آسیب‌شناسی شود

اراک - ایرنا - معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی کشور گفت: تشکل‌های دانش‌آموزی بر اساس نیاز روز برنامه‌ریزی و آسیب‌شناسی شود.

به گزارش ایرنا، «رحمت‌الله رضایی» روز یکشنبه در آیین سالروز تاسیس سازمان دانش‌آموزی استان مرکزی در اراک، افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرهنگیان نکات ارزنده‌ای را بیان فرمودند که باید تک به تک مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: تغییر و تحولات مدیریتی و تقویت مدارس دولتی از جمله دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در این دیدار بود.

معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی کشور ادامه داد: ایشان در حوزه پرورشی نیز دغدغه‌هایی داشتند و فرمودند این حوزه نسبت به سال گذشته رضایتمندتر شده است.

رضایی اظهار کرد: هم‌اکنون مناطق، شهرستان‌ها، محله‌های حاشیه‌ای و متمکن شهری با مشکلات فقر فرهنگی، هنری و اجتماعی روبه رو است و سازمان دانش‌آموزی باید در این حوزه‌ها نیز ورود کند.

وی گفت: نظام تعلیم و تربیت برای فعالیت در این حوزه نباید تنها یک برنامه داشته باشد بلکه بر اساس سند تحول، باید از برنامه‌های متنوعی برای تعلیم و تربیت نسل جوان و نوجوان بهره‌گیری کند.

معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی کشور اضافه کرد: تشکل‌های دانش‌آموزی زیر چتر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فعال است و این تشکل‌ها در حوزه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان رقیب نیستند بلکه با یکدیگر رفیق هستند.

رضایی عنوان کرد: هدایت دانش‌آموزان به یک سو و هدف اشتباه است و تشکل‌های دانش‌آموزی می‌توانند با هم‌افزایی هرچه بیشتر، در حوزه تربیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قشر جوان و نوجوان جامعه تلاش کنند.

وی گفت: تربیت دانش‌آموزان تراز جمهوری اسلامی ایران از جمله مهمترین اهداف تشکل‌های دانش‌آموزی است و این مهم با برنامه‌ریزی و آسیب‌شناسی روز دانش‌آموزان محقق می‌شود.

۲۲۷ هزار دانش‌آموز در۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha